Проблем със скоростна кутия и/или съединител ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Проблем със скоростна кутия и/или съединител ?

Мнение от Invader » 14 ное 2007, 21:47

Привет колеги!
Доста четох из форума, но не можах да си отговоря на въпрсите.
Миналия ноември (2006) сменях скоростна кутия. Наляха ми масло Motul HD 80W90. Още тогава разбрах, че е гъсто за моята скоростна кутия, но така и не го смених...сам съм си виновен :( От отгава съм минал около 27-28000 км.
Миналия месец педала на съединителя ми потъна и не можа да се върне. Карах около 20-30 м докато отбия, но вече миришеше яко на феродо. Както и да е, дръпнах си педала с ръка нагоре и се оправи. НО от тогава аксиалния лагер яко ми свири при натиснат педал и на полусъединител, сигурно са се прецакали и двата диска :roll: Чакам да събера малко кинти и ще я закарам на сервиз да видим дали има останало нещо здраво от съединителя.
Притесненията ми обаче са от днес. Цял ден шофирах в София и следобяд тръгнах да се прибирам към Асеновград. Всичко беше ОК, до влизането ми в Асеновград. Скоростите започнаха да влизат изключително трудно, и задната включително.
Та сега се чудя какво и е на фиестата? Скоростната плаче за ново масълце (75W90-полусинтетично) или съединителя започва устремително си заминава? Или и двете :roll:
Предварително благодаря за отзивите!
Изображение

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 15 ное 2007, 07:41

колега със тези работи дето сподели според мен ти е отишъл съединителя на кутията едва ли нещо и е станало но е хубаво да сипеш някое по рядко масло но чак синтетика за твоя автомобил :D

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 15 ное 2007, 10:30

Съмнявам се маслото да е виновно за цялата работа. Ако е гъсто ще прави проблем зимата докато се загрее примерно, но чак пък да скапе скоростите....
Примерно старите италиански автомобили са имали вечен проблем с течащи скоростни кутии и затова за ги пълнели с грес- загрявали са я да се втечни и са я наливали в кутиите. Но това не им е скапвало нищо по скоростите.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 15 ное 2007, 17:55

По това, което си написал проблема е в съединителя, маслото няма нищо общо :wink: Скоростите не ти влизат защото съединителя не отделя както трябва.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 15 ное 2007, 21:35

Мерси колеги, и аз така си мислех. Само чакам да преведат заплатата и ще го отварям тоз пусти съединител, но и маслото ще сменя. А това за полусинтетичното 75W80 го видях в аутодатата на един сервиз. Моля някой, който има инсталирана Аутодата (не мога да я инсталирам нещо :evil: ) или друга подобна програмка, да провери какво масло трябва да налея в скоростната (5-степенна за фиеста 1.1 моно инжекция).
Благодаря!
Изображение

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 15 ное 2007, 22:20

Не търсете колеги. Току що си свалих Аутодата 2004 и я инсталнах 8) Не знам защо 2005 не искаше да тръгне, а уж се регнах. Както и да е.
Ето го маслото:
Прикачени файлове
Autodata.jpg
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 ное 2007, 00:14

Съвета ми е карай си със гъстото и си оправи съединителя. Със рядкото масло и 91г на производство ще питаш защо тропа (има тема за тропането не отваряй нова).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 19 ное 2007, 10:42

Мерси Наско !
Изображение

Потребителски аватар
darmadan
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2007, 06:27
Модел на автомобила: Eskort 1.6 EFI 91г. 105 к.с
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от darmadan » 19 ное 2007, 17:11

При мен има много 80W90 на Volvo и Quicksilver даже с някакви тефлонови добавки , което слагам в редукторите на извънбордови двигатели и Z-колонките . Мислил съм да слагам в скоростната кутия на колата , но сервизния механик на Yamaha ме посъветва да не го правя тъй като работят в различни температурни режими.

Потребителски аватар
Sticky
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 10 ное 2007, 16:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 DOHC 16V
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Мнение от Sticky » 20 ное 2007, 02:30

Най-вероятно е от феродовия диск ..но за всеки случай виж си и притискателния :)

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 20 ное 2007, 09:00

Вчера я оставих в сервиз. Днес, най-късно утре ще разбера какво й е и ще пиша. Готвя се за цял комплект + труд = около 200 лв :roll:
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 ное 2007, 09:19

добре е.. на мен ми взеха 300

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 22 ное 2007, 17:05

Привет колеги!
Току що си взех колата от сервиза. Притискателния диск бил счупен, лагера също.
Смениха ми всичко. Лагерът е "BREDA LORETT" (14 лв.), а дисковете - феродов (42 лв.) и притискателен (52 лв.) са на фирмата "MECARM".
Цените ми се струват малко ниски, но незнам... :roll: Ако някой има впечетление от тези марки, моля да сподели.
Имам възможност да снимам само старите чаркове, ако някой пожелае няма проблем.
Блягодаря на всички :wink:
Приятна вечер.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 ное 2007, 18:54

Стават, вече втора година карам със такъв. Не е перфектен но при цена от 100лв комплекта. Проблема е че, понякога ми се налага първо да включа 2 и след това 1, инак други проблеми няма. Пробега е около 15000 предимно градско.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 22 ное 2007, 21:24

Вижте какво е станало с притискателния диск :shock: Какъв зор е видял незнам :roll:
Прикачени файлове
pic 042-1.jpg
феродото май доста е горяло
pic 048-1.jpg
лагера ми изгрежда здрав
pic 047-1.jpg
pic 045-1.jpg
тва не знам как е станало
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 ное 2007, 14:53

Нормално, палците са счупени в контактната повърхност с лагера,вследствие износване. Имай предвид че това сигурно е оригиналния съединител.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 23 ное 2007, 16:07

:D Ако е оригиналният, значи е заминална 200 или 300 хиляди, не знам колко са, защото километража на таблото ми е с 5 цифри, но като гледам салона колко е запазен ми се струва, че са 200 К, което хич не е малко де. Тогава "Люк" ще да са добра фирма :wink:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 ное 2007, 16:21

Да хубави са но не струват 52лв. Вероятноста да купиш притискател Люк произведен в някоя работилница у комшиите на цена като за германски е 99,9%.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 23 ное 2007, 16:25

Така е. Абе да ме изкара 40-50000 км ще съм доволен. Пък и смятам след година да завещавам фиестата на сестра ми.
Благодарско Наско и приятна вечер :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 26 ное 2007, 20:27

Колеги, абе да ви питам пак нещо за тоз пусти съединител :x
Хубаво ми го смениха в четвъртък, ама от тогава чак днес я покарах повечко. И какво забелязах... на моменти при тръгване на полусъединител нещо изсвирва за секунди със същия звук, както свиреше стария лагер. На два пъти ми се случи да изсвири и на 2 предавка на полусъдинител :roll:
Дали не са забравили да затегнат нещо, или да си върнат маслото за скоростите обратно? Или си иска време да се разработи, което ми се струва абсурдно :roll: Ще трябва да я закарам пак в сервиза да я погледнат, но в следващите дни няма да мога, та за това отново се допитвам до вашите знания и опит. Благодаря !
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта