съвети за направа - подгряване на нафтов горивен филтър

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

съвети за направа - подгряване на нафтов горивен филтър

Мнение от Grosmaster » 21 дек 2007, 23:20

Здравейте колеги.
Имам една фиестичка 1.6 дизелче и понеже по-новите дизели имат подгряване на нафтата във фиртъра на температура -5/5 градуса, та се питах дали не мога да направя такава екстра и на мойта фиестичка.
Та идеята ми е следната, понеже за тази манипулация трябват допълнителни термо релета и датчици, съм решил да е нещо по-просто.
Именно, от долу на пропката на горивния филтър за точенето на събралата се вода, да навия една дълга подгряваща свещ, като преди това е свържа с другите 4. Идеята ми е като подгрявам сутрин, с няколко подгравяния да подгрява и нафтата във филтъра.
Ще ми е от голяма помощ, ако някой е правил такова нещо и сподели неговите впечатление, защото на теория всичко е лесно, но на практика не е ;)

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 22 дек 2007, 10:28

Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!! :idea:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 22 дек 2007, 11:51

Conan_1 написа:Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!! :idea:
Филтъра ми е 400ml. , както знаем, нафтата не се пали от пламък, а от компресията ;)
За това поне не смятам че ще се запаля, но държа да чуя и други мнения по темата.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 22 дек 2007, 12:54

Grosmaster написа:
Conan_1 написа:Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!! :idea:
Филтъра ми е 400ml. , както знаем, нафтата не се пали от пламък, а от компресията ;)
За това поне не смятам че ще се запаля, но държа да чуя и други мнения по темата.
А компресията какво е. :? :? :?
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 22 дек 2007, 13:08

Някой друг по темата?!

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 22 дек 2007, 18:10

Преди време ми се повреди релето за подгряващите свещи.Подряваха постоянно докато изгорят.Гадното на повредата беше,че на контакт релето изключваше,но след палене вкючваше и оставаше така до изгасяне на двигателя.Понеже при запален двигател релето не се чува и докато се усетя ми изгоряха свещите.
Колега, идеята ти е интересна.Вярно,че нафтата е инертно гориво,но все пак трябва да се вземат мерки при повреди като гореспоменатата.Например извеждането на една лампичка в кабината е достатъчно.
Обикновенно автомобилопроизводителите изчисляват всичко много точно ,и се съмнявам дали релето ще може да поеме още един сериозен консуматор.
В случая може да се сложи допълнително реле или да се рискова с оригиналното.
Надявам се и на други мнения по темата,а ако решиш да реализираш идеята си ще те помоля за отзиви.Успех!

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 22 дек 2007, 18:18

Подгевна свещ 1150 градуса. Не бих рискувал. В двигателя топли въздух.

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 22 дек 2007, 18:30

Пламен_Plamen написа:Преди време ми се повреди релето за подгряващите свещи.Подряваха постоянно докато изгорят.Гадното на повредата беше,че на контакт релето изключваше,но след палене вкючваше и оставаше така до изгасяне на двигателя.Понеже при запален двигател релето не се чува и докато се усетя ми изгоряха свещите.
Колега, идеята ти е интересна.Вярно,че нафтата е инертно гориво,но все пак трябва да се вземат мерки при повреди като гореспоменатата.Например извеждането на една лампичка в кабината е достатъчно.
Обикновенно автомобилопроизводителите изчисляват всичко много точно ,и се съмнявам дали релето ще може да поеме още един сериозен консуматор.
В случая може да се сложи допълнително реле или да се рискова с оригиналното.
Надявам се и на други мнения по темата,а ако решиш да реализираш идеята си ще те помоля за отзиви.Успех!
Значи, при мен релето си бачка и винаги паля след като го чуя да изключи. Иначе да ти кажа честно, не ми се вярва да изгори релето ако сложа още една свещ, все пак да сметнем че е преизчислено малко.

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 22 дек 2007, 18:36

teoto написа:Подгевна свещ 1150 градуса. Не бих рискувал. В двигателя топли въздух.

Да така е, но нали се сещаш че 450ml нафта на 0/5 градуса, едва ли ще е кипне ;)

Потребителски аватар
[RS]Coswort
потребител
потребител
Мнения: 210
Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
Модел на автомобила: ford orion 1,6D
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Мнение от [RS]Coswort » 23 дек 2007, 23:33

колеги след нова година ще ви дам малко разяснение един мой познат си направи такава джаджа ама на рено меган

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 24 дек 2007, 00:01

[RS]Coswort написа:колеги след нова година ще ви дам малко разяснение един мой познат си направи такава джаджа ама на рено меган
Хайде дай повече инфо, че седя на полусъединител и събирам информация и да почвам да го правя ;)

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 24 дек 2007, 00:33

Grosmaster написа:
[RS]Coswort написа:колеги след нова година ще ви дам малко разяснение един мой познат си направи такава джаджа ама на рено меган
Хайде дай повече инфо, че седя на полусъединител и събирам информация и да почвам да го правя ;)
А имаш ли изобщо проблем с паленето? Ако нямаш-просто не го закачай....

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 24 дек 2007, 12:23

Проблеми с паленето нямам, просто в студа трябва да завърти няколко пъти за да запаля ;)

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 24 дек 2007, 14:10

Пак ти казвам колега идеята ти си я бива ама нека да измислим нещто дето да грее по малко?!Първо инсталацията ти ще го издаржи като допълнителен консуматор и после ти трябва топла нафта а не кипяща такава нали?Няма нужда от чак такива градуси!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Grosmaster
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: Mercedes S Class
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Grosmaster » 24 дек 2007, 14:35

Conan_1 написа:Пак ти казвам колега идеята ти си я бива ама нека да измислим нещто дето да грее по малко?!Първо инсталацията ти ще го издаржи като допълнителен консуматор и после ти трябва топла нафта а не кипяща такава нали?Няма нужда от чак такива градуси!
Не ми се вярва за 10-20 секунди чак да кипне 450мл. нафта на 0-5 градуса :lol:

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 24 дек 2007, 16:06

0-5 градуса?Е ама свещите нагряват доста повече нали?!?А и подгряването не е 4-5 секунди а около 10 нали?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
[RS]Coswort
потребител
потребител
Мнения: 210
Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
Модел на автомобила: ford orion 1,6D
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Мнение от [RS]Coswort » 26 дек 2007, 12:51

ненене просто иам чувстото че ше стане някой фал колега просто не си заслужава апък за разяснениеята след нова година че познатия ми неможе да дойде сега да видим зако стаа навъпрос

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 27 дек 2007, 22:16

Ще се запалиш така. Няма смисъл. Нафтата се пали от компресията, при триенето на капките нафта в сгорещения от компресията въздух.Подгревните свещи дозатоплят въздуха в горивната камера и подпомагат да се запали нафтата все пак са нажежени до 1150 градуса.А това в нафтовия филтър е като бързовар. Не си прави експерименти.Така де то си е твоя работа.Намери от някоя морга има специални устройства които подгряват на някои ескорти и си сложи такова като искаш да ти топли нафтата

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 01 яну 2008, 01:34

Затоплянето на филтъра с нищо не влияе на паленето - щом пали за 2-3 оборота. Нафтата от филтъра отива до двигателя след минута въртене, и по пътя ще истине до температурата на железата около нея.
За подобрено палене просто си смени свещите с нови и хубави. Дори и да работят, старите загряват по назад, не на върха и това влияе. В косер имат свещи по 6 лева, купи си 4, много са добри.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта