съвети за направа - подгряване на нафтов горивен филтър
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
съвети за направа - подгряване на нафтов горивен филтър
Здравейте колеги.
Имам една фиестичка 1.6 дизелче и понеже по-новите дизели имат подгряване на нафтата във фиртъра на температура -5/5 градуса, та се питах дали не мога да направя такава екстра и на мойта фиестичка.
Та идеята ми е следната, понеже за тази манипулация трябват допълнителни термо релета и датчици, съм решил да е нещо по-просто.
Именно, от долу на пропката на горивния филтър за точенето на събралата се вода, да навия една дълга подгряваща свещ, като преди това е свържа с другите 4. Идеята ми е като подгрявам сутрин, с няколко подгравяния да подгрява и нафтата във филтъра.
Ще ми е от голяма помощ, ако някой е правил такова нещо и сподели неговите впечатление, защото на теория всичко е лесно, но на практика не е
Имам една фиестичка 1.6 дизелче и понеже по-новите дизели имат подгряване на нафтата във фиртъра на температура -5/5 градуса, та се питах дали не мога да направя такава екстра и на мойта фиестичка.
Та идеята ми е следната, понеже за тази манипулация трябват допълнителни термо релета и датчици, съм решил да е нещо по-просто.
Именно, от долу на пропката на горивния филтър за точенето на събралата се вода, да навия една дълга подгряваща свещ, като преди това е свържа с другите 4. Идеята ми е като подгрявам сутрин, с няколко подгравяния да подгрява и нафтата във филтъра.
Ще ми е от голяма помощ, ако някой е правил такова нещо и сподели неговите впечатление, защото на теория всичко е лесно, но на практика не е

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!! 

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Филтъра ми е 400ml. , както знаем, нафтата не се пали от пламък, а от компресиятаConan_1 написа:Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!!

За това поне не смятам че ще се запаля, но държа да чуя и други мнения по темата.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
А компресията какво е.Grosmaster написа:Филтъра ми е 400ml. , както знаем, нафтата не се пали от пламък, а от компресиятаConan_1 написа:Абе то си хубаво като идея но.........подгревателните свещи на дизела се загряват до бяло и друго си е да са в двигателя,а съвсем друго е да са във горивният филтър!Данесе подпалиш???Трябва ти нещо дето да нагрява по слабо!!!
За това поне не смятам че ще се запаля, но държа да чуя и други мнения по темата.



Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Пламен_Plamen
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Преди време ми се повреди релето за подгряващите свещи.Подряваха постоянно докато изгорят.Гадното на повредата беше,че на контакт релето изключваше,но след палене вкючваше и оставаше така до изгасяне на двигателя.Понеже при запален двигател релето не се чува и докато се усетя ми изгоряха свещите.
Колега, идеята ти е интересна.Вярно,че нафтата е инертно гориво,но все пак трябва да се вземат мерки при повреди като гореспоменатата.Например извеждането на една лампичка в кабината е достатъчно.
Обикновенно автомобилопроизводителите изчисляват всичко много точно ,и се съмнявам дали релето ще може да поеме още един сериозен консуматор.
В случая може да се сложи допълнително реле или да се рискова с оригиналното.
Надявам се и на други мнения по темата,а ако решиш да реализираш идеята си ще те помоля за отзиви.Успех!
Колега, идеята ти е интересна.Вярно,че нафтата е инертно гориво,но все пак трябва да се вземат мерки при повреди като гореспоменатата.Например извеждането на една лампичка в кабината е достатъчно.
Обикновенно автомобилопроизводителите изчисляват всичко много точно ,и се съмнявам дали релето ще може да поеме още един сериозен консуматор.
В случая може да се сложи допълнително реле или да се рискова с оригиналното.
Надявам се и на други мнения по темата,а ако решиш да реализираш идеята си ще те помоля за отзиви.Успех!
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи, при мен релето си бачка и винаги паля след като го чуя да изключи. Иначе да ти кажа честно, не ми се вярва да изгори релето ако сложа още една свещ, все пак да сметнем че е преизчислено малко.Пламен_Plamen написа:Преди време ми се повреди релето за подгряващите свещи.Подряваха постоянно докато изгорят.Гадното на повредата беше,че на контакт релето изключваше,но след палене вкючваше и оставаше така до изгасяне на двигателя.Понеже при запален двигател релето не се чува и докато се усетя ми изгоряха свещите.
Колега, идеята ти е интересна.Вярно,че нафтата е инертно гориво,но все пак трябва да се вземат мерки при повреди като гореспоменатата.Например извеждането на една лампичка в кабината е достатъчно.
Обикновенно автомобилопроизводителите изчисляват всичко много точно ,и се съмнявам дали релето ще може да поеме още един сериозен консуматор.
В случая може да се сложи допълнително реле или да се рискова с оригиналното.
Надявам се и на други мнения по темата,а ако решиш да реализираш идеята си ще те помоля за отзиви.Успех!
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
А имаш ли изобщо проблем с паленето? Ако нямаш-просто не го закачай....Grosmaster написа:Хайде дай повече инфо, че седя на полусъединител и събирам информация и да почвам да го правя[RS]Coswort написа:колеги след нова година ще ви дам малко разяснение един мой познат си направи такава джаджа ама на рено меган
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Пак ти казвам колега идеята ти си я бива ама нека да измислим нещто дето да грее по малко?!Първо инсталацията ти ще го издаржи като допълнителен консуматор и после ти трябва топла нафта а не кипяща такава нали?Няма нужда от чак такива градуси!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Grosmaster
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 22 юли 2007, 23:26
- Модел на автомобила: Mercedes S Class
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не ми се вярва за 10-20 секунди чак да кипне 450мл. нафта на 0-5 градусаConan_1 написа:Пак ти казвам колега идеята ти си я бива ама нека да измислим нещто дето да грее по малко?!Първо инсталацията ти ще го издаржи като допълнителен консуматор и после ти трябва топла нафта а не кипяща такава нали?Няма нужда от чак такива градуси!

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
0-5 градуса?Е ама свещите нагряват доста повече нали?!?А и подгряването не е 4-5 секунди а около 10 нали?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ще се запалиш така. Няма смисъл. Нафтата се пали от компресията, при триенето на капките нафта в сгорещения от компресията въздух.Подгревните свещи дозатоплят въздуха в горивната камера и подпомагат да се запали нафтата все пак са нажежени до 1150 градуса.А това в нафтовия филтър е като бързовар. Не си прави експерименти.Така де то си е твоя работа.Намери от някоя морга има специални устройства които подгряват на някои ескорти и си сложи такова като искаш да ти топли нафтата
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Затоплянето на филтъра с нищо не влияе на паленето - щом пали за 2-3 оборота. Нафтата от филтъра отива до двигателя след минута въртене, и по пътя ще истине до температурата на железата около нея.
За подобрено палене просто си смени свещите с нови и хубави. Дори и да работят, старите загряват по назад, не на върха и това влияе. В косер имат свещи по 6 лева, купи си 4, много са добри.
За подобрено палене просто си смени свещите с нови и хубави. Дори и да работят, старите загряват по назад, не на върха и това влияе. В косер имат свещи по 6 лева, купи си 4, много са добри.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта