друг отдушник на картера при Zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

друг отдушник на картера при Zetec

Мнение от веден » 25 фев 2008, 23:15

Колеги много моля някой да ми отговори двигателите Zetec 1,6 16v 93 г. имат ли ( и къде )друг отдушник на картера освен този който отива във въздушния филтър. Предварително благодаря.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 фев 2008, 11:18

Имат.

Кръглият отвор под числото 18 на снимката долу (не тапата на блока, която на снимката е лъскава, а отвора със трите резбички около него!). Там има монтиран маслоуловителен съд (черна ламаринена кутийка), който с тръбичка отвежда маслените пари до всмукателният колектор.

Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 27 фев 2008, 15:49

Благодаря, но на моя Ескорт това нещо или го няма или аз не мога да го видя под изпускателния колектор (камо ли да проверя дали не е запушен). Но да си задам въпроса по друг начин - ако откача маркуча на отдушника от въздушния филтър и надуя с уста, какъв трябва да е резултата - свободно надуване, невъзможно надуване или нещо средно.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 27 фев 2008, 22:12

веден написа:Благодаря, но на моя Ескорт това нещо или го няма или аз не мога да го видя под изпускателния колектор (камо ли да проверя дали не е запушен). Но да си задам въпроса по друг начин - ако откача маркуча на отдушника от въздушния филтър и надуя с уста, какъв трябва да е резултата - свободно надуване, невъзможно надуване или нещо средно.
Не съм сигурен, че въпросният отдушник (който съм показал на снимката по горе) отива във филтъра :roll: , по простата причина, че този отдушник при мен е запушен НАРОЧНО (заради турбото). Когато купих блока, който ползвам в момента си имаше отдушник и маслоуловително казанче, като тръбичката след казанчето отива от дясно върху скоростите и към всмукателнител колектори. Там къде точно се включва не разбрах (а и за моя двигател това не беше нужно), но предполагам, че отива към основата на всмукателният колектор. За това съдя по тръбичката и каналите който са на повърхността на всмукателният колектор, която ляга към главата, посредством гарнитура:

Изображение

Каналите се виждат ясно, както и отлаганите в тях с времето маслени гадости, макар че всичко е измито на пароструийка. Тръбичката се вижда едва, едва - от десният край под черните маркучи за горивото - тази тръбичка при мен се наложи да я запуша иначе губя вакуум/налягане.

В интререс на истината и вторият отдушник незнам къде ходи стандартно :roll: защото на него съм сложил едно филтърче, което в моят случай е предостатъчно. Предполагам, че за него говориш и че е свързан със въздушния филтър. Къде са свързани всички тези неща мога да проверя евентуално утре - в гаража имам цял двигател със всички джунджурийки по него.

Колкото до надуването с уста - през горният отдушник (на капака на клапаните) би следвало да може да надуваш спокойно, без да можеш да "напълниш" двигателя със въздух и да не може повече да надуваш, защото съществува втори отдушник, който ще изпусне "налягането". Същото важи и за долният отдушник - те с свързани посредством каналите в главата и блока през които се отлива маслото към картера, а те са доста големи и няколко на брой!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 мар 2008, 12:28

За сега само това :(
Прикачени файлове
crackcase.JPG
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта