Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2421
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Мнение от Ivaylo Georgiev » 23 мар 2008, 20:17

Поглеждам мимоходом аз от по- близо интеркулера, и какво да видя, почни плътно набити мухи, пеперуди и нясни мини боклучки в повечето от отворите му. Изобщо се чудя дали нещо успява да засмуче и да има полза от него в тоя вид :shock: Ще го сваля може би още утре за прочистване и профилактика, хем да видим какво е положението под/около него. И ще пиша дали има разлика. Някой от вас намирал си е интеркулера в такова подобно съсатояние и нормално ли е така да се набива в него всякаква твар и други неща? Много странна работа.
И в тая връзка, след като изчетох целия форум, не разбрах- турбото трябва ли да свири или не трябва? Доста различни мнения видях по въпроса. Моето не свири. Или поне не го чувам. Не съм си избушил катализатора (засега).

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Мнение от bobsan81 » 24 мар 2008, 17:55

колега моят интеркулер също е яко задръстен с всякакви гадини и аз също съм си мислил да го чистя, така че надявам се като го изчистиш да напишеш какъв е ефекта. Относно свиренето на турбото при също не с чува въпреки че на доста коли не визирам точно марката форд се чува, по-скоро трябва да усетиш по вървенето при мен над 2000 оборота започва да дърпа яко и лично аз усещам ефекта на турбото въпреки че не го чувам, така че ако дърпа и при тебе няма от какво да се притесняваш

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Мнение от g.taskov » 24 мар 2008, 18:05

Колега чисти го без да го разглобяваш на части , иначе трябва да го балансираш динамично на стенд.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Мнение от NightRider » 26 мар 2008, 18:05

Срещал съм спрей за почистване на радиатор от мушици и дебни насекоми. За съжаление беше отдавна и не мога да дам повече информация.

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2421
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Интеркулер, задръстен от мушици и боклуци

Мнение от Ivaylo Georgiev » 26 мар 2008, 21:55

Изчистих го интеркулера в понеделник в сервиза зад моста Чавдар- намира се голяма тема за него в съответния раздел. Има ефект, естествено не е кой знае какво като да е рязко подобрение, но аз не съм и очаквал подобно нещо- в крайна сметка проблема не беше и кой знае какво. Свалиха го и го продухаха отвътре навън, прегледаха и турбото дали има масло и други неща (всичко си му е наред), абе направиха ми профилактика и преглед цялостен на чарка, след което си го сложиха отново и заспа.
Прочистиха ми и резисторните пружинки на вентилационната система, че нещо от годините нагар или мръсотия или кой знае какво бяха хванали, и не искаше да върти вентилатора, или се включваше на която степен си иска когато си иска. Което беше супер дребен но толкова по- досаден проблем, а самите пружинки ако не знаеш къде са и нямаш инструменти да стигнеш до тях, са завряни в една кутийка под чистачите навътре...
За цялото това по- горе описано, ми взеха само 10 лв. и много внимателни и любезни и разбиращи са там- доволен съм.

Да, и аз не чувам турбото, очевидно така е нормално, защото след 2000- 2200 оборота го усещам много добре... :evil:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта