Zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
_SLiThER_
Status: Извън линия

Zetec

Мнение от _SLiThER_ » 24 фев 2005, 20:46

има ли разлика между 1.6 16V и 1.6 16V Zetec

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Почти не!

Мнение от kEFi » 25 фев 2005, 08:50

Предполагам имаш предвид 1.6 16V DOHC и 1.6 16V Zetec. Абсолютно еднакви - разлика има само по захващане и неща от този род на някои външни детайли/агрегати...

Потребителски аватар
MARVITCH
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 16 яну 2005, 15:44
Модел на автомобила: SIERRA 1.8 CVH Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Споделям мнението на kEFi

Мнение от MARVITCH » 25 фев 2005, 09:42

Споделям мнението на kEFi, няма принципна разлика. Те и двата са със 16 клапана и два разпределителни вала. Без надписа Zetec е първата модификация от на DOHC от 1991 г на 16V, после Форд го кръщава Zetec, дори сега и букви има след този надпис за екологични норми и някои дребни констуктивни изменения.
Например само Zetec е 4-цилиндров редови DOHC двигател с 16 клапана, Zetec-E е същият но с намалени емисии на вредните газове,
Zetec-SE е същият но с намелени емисии и алуминиева глава.
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 18 апр 2005, 21:33

Къде е датчика за маслото на въпросните двг-та :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 апр 2005, 08:40

_SLiThER_ написа:Къде е датчика за маслото на въпросните двг-та :lol:
Датчика се намира на задната страна на блока (откъм купето). По-добре се вижда отдолу. Стои откъм пасажерското място.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 19 апр 2005, 13:11

Добре де, като са еднакви, защо единият е 90 коня, а другият е 105?!?
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 19 апр 2005, 13:45

cossy написа:Добре де, като са еднакви, защо единият е 90 коня, а другият е 105?!?
Сигурно за да покрият някакви екологични норми са "спънали" оригиналната версия :oops:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 19 апр 2005, 14:38

2 форда гледах 1.6 16В едния зетек и двата бяха 90 коня

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 апр 2005, 14:44

cossy написа:Добре де, като са еднакви, защо единият е 90 коня, а другият е 105?!?
Съвсем скоро сравних двата двигателя - моя (DOHC) и Zeteka на Ескорт 1996-7 (Отворените врати на МП-имаше всякакви). Единствената разлика, която установих след щателно визуално сравнение беше само в надписа. И двата са 66kW или 90HP. 105 кончета май е с карбуратор или пък беше 8 клапанов...
Последна промяна от kEFi на 20 апр 2005, 10:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 20 апр 2005, 00:46

Е това е друга работа вече :) Интересно ми е пустия му катализатор колко коне спъва?!
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 апр 2005, 10:45

Ами един и същ кат. на различни двиг. различна мощност.
напр. при 75к.с ще станат 72, значи 3к.с, но при 140 ще станат 133 значи тука са 7! Е, прави си изводи :roll:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 20 апр 2005, 10:52

Ами тя градацията е ясна:
Примерно за един и същи двигател:
1. Без катализатор и ламда сонда-120 к.с.
2. Само с катализатор-110 к.с
3. С катализатор и ламда сонда 100 к.с
(цифрите са абстрактни, порядъка е важен)

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 24 апр 2005, 16:24

1.8 16V съм виждал 105, 115, 130 коня(при различни обороти). Знае ли се защо така правят:)
Аз съм без катализатор и сондата ми е прецакана малко...нямам си представа колко коня съм. Иначе е бил 105 някога.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 апр 2005, 21:13

Валовете са различни... :))
1.8-130коня е XR3 ;)
Изображение

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 24 апр 2005, 22:08

А сега де! Аз имам такъв двигател. Ако само това е разликата да сменям валове и ECU и ГАЗ, батка!
Вие сега хубава муха ми вкарахте в главата...хм.

Едит:Autodata-та вика, че XR е по-стар и по-малко коне. 130 коня го дава просто Ескорт...ще отида да го видя тия дни де...
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 апр 2005, 12:56

Абе момчета, що ми се струва, че за да има разлика в конете/90-130к.с./ на един и същ двигател ще е необходимо нещо повече от различни валове - например 8, 16, 24 винтила или турбо/компресор. А и са произведени почити по едно и също време.
Някой виждал ли е 1.6 16V с 130к.с. - аз не съм /е че не съм виждал аз, ама имали някой да е, ще ми е интересно :shock: /. Ама това, че на братовчет ти приятеля има такава или чувал - питам дали някой е виждал!

Освен ако не е сменил маховика, и хоп 50 чисто кръвни арабски жребеца :) :) :) :D :D :D :lol: :lol: :lol:
Небойте се роби Спартак е с вас!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 25 апр 2005, 13:07

aaleks чакай сега :lol: тя темата от 1.6 16V стана за 1.8 16V та колегите говорят за 1.8 130 коня :roll:

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 25 апр 2005, 15:46

Аз не виждам проблем от съвременен мотор 1.8 да се извадят 130 коня без турбо или компресор. Явно и от Форд не са видели проблем :D
Примерно 90коня е орязан нарочно. 105 си е нормалния. И от там 10коня спокойно се качват само от валовете. После още малко от електрониката и колектори или даже катализатор и готово.
Не съм сигурен дали съм виждал 1.8 130 коня ама го чета в Аутодата(и не само) и не виждам проблем. БМВ как имат 318 ИС, който беше над 140 коня(май).
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 апр 2005, 22:44

Давах мнение върху всички писания по темата :) , т.е. говорех в общи линии.
Нямах предвид конкретното мнение на някого, иначе щях да се уточня /copy/. :)

За да върнем темата в релси "има ли разлика между 1.6 16V и 1.6 16V Zetec" и двата ли са по 90 кончета или единия е 105, и единия не е ли сменил другия. Не говоря за модели около 2000 г. и нагоре.

Soryy: Какво е това с валавете, т.е. дали е един или два /8 или 16 клапана/ или за нещо друго става на въпрос.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 25 апр 2005, 23:27

aaleks написа:Някой виждал ли е 1.6 16V с 130к.с.
Аз съм виждал ама на Nissan Primera 97г. :lol:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта