оправи си ...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

оправи си ...

Мнение от diesel1.6 » 14 ное 2008, 21:35

Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 17 ное 2008, 15:30

diesel1.6 написа:Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.
Благодаря за съвета, колега, аз валът съм го предвидил направо с комплект верига, зъбни колела и обтегач...само пари да има :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от HACKO » 17 ное 2008, 16:20

Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 17 ное 2008, 16:38

HACKO написа:Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.
Добре де, какво трябва да сменя в такъв случай? Аз по принцип имам само обща представа за ДВГ, и като ми казаха, че бил с долно-разположен разпределителен вал и... бях в шах с пешката :).

ПП към модераторите - sorry за офтопика :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от HACKO » 17 ное 2008, 20:50

Точно така, с долен разпределителен вал е. Това се води за остаряла система, но има и преимущества, по-голяма дълготрайност на вала. Недостатък е по-сложно устройство, има повече елементи.
При твоя двигател, както и на 99% от останалите фиести, тракат клапаните, защото във контактната повърхност на кобилицата с клапана се образува вдлъбнатина вследствие износване. Поради това когато се регулират, пластината попада между клапана и неизносената повърхност и така се получава грешка, въпреки че според пластината луфта е точен в действителност луфта е голям. За да се избегне това, най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност. След последващ монтаж и реглаж тракането изчезва. Освен шума износването променя и фазите на газоразпределението . Ниското разположение на разпределителния вал способства за много по-доброто му мазане и вследствие на това износването му е в пъти по-малко от това на горно разположените валове. Поради това най-вероятно няма да имаш нужда от смяната му.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от 15W40 » 18 ное 2008, 11:48

Благодаря за детайлния и изчерпателен отговор, колега! Най-малкото, спести ми покупката на нов вал :). Тия дни, като се поосвободи "личния доктор" на фиестата, ще я отворим и оправяме.

П.П. ако пък се занимаваш професионално (и ти се занимава), другия път като се прибирам до Хасково може да намина, да застържем тия кобилици :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от HACKO » 18 ное 2008, 12:16

Не се занимавам професионално с ремонт, но ако няма кой да го направи мога да те насоча.
Най-вероятно няма да ти се наложи да сменяш вала, поради описаните причини, но все пак като се разглоби и прегледа ще се знае със сигурност. Не съм привърженик на купуването на части преди да се види в какво състояние са старите (изключвам нещата които се подменят на определени км.).

П.П. Да беше писал в профила че си от Хасково, че тука не сме много.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от evg2 » 18 ное 2008, 21:10

"най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност."
Наско :?
Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от HACKO » 18 ное 2008, 21:29

И защо???
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от 15W40 » 19 ное 2008, 09:22

evg2 написа:Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Е, чак пък мал-шанс, нали все пак след пристъргването ще се прави и реглаж? Пък и ако човекът, който ще ги пристъргва няма да съм аз, а някой с опит, вече не е толкова "хипотетично".

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от evg2 » 19 ное 2008, 20:20

Щото и вала и кобилиците имат повърхностна закалка /циментация/в участъка на сработване/приплъзване/ на детайлите като се износи тоя слой всяка друга механична обработка за шлайфане и полиране на тия участъци е временна и краткотрайна.......за това _friends_ ,променя се и хода на пружините натягащи повдигача,променя се от там сработването на клапана към леглото а говорим май-за дизел,нече не се прави и така но това не е Московец-412.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от diesel1.6 » 19 ное 2008, 21:02

Зависи кой двигател обсъждаме - някои имат повърхностни обработки, други са си еднородни. Разпределителните валове би трябвало да са обравотвани обемно за да държат на износване дори и след години.
Това лесно се проверява - мери се твърдостта на повърхността и вътре, в лом или на износено място. В сервиза за глави рапределителните валове ги зашмиргеляват на око, но на машина, която осигурява някакъв контрол на повърхността. Останалото си го довършва повдигачът :): .
Мисля, че е възможно оправянето на гърбицата с примитивни средства и с ясна идея какво става.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: оправи си ...

Мнение от evg2 » 19 ное 2008, 21:30

Обемна термообработка на детайли за двг.в лекия сериен ценови клас дето сме ние просто няма. :wink: тоя начин на работа е архаизъм,това ми е идеята на цялата тирада,приятно ми беше да по-чатим *00110* *00106*
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта