оправи си ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
оправи си ...
Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Благодаря за съвета, колега, аз валът съм го предвидил направо с комплект верига, зъбни колела и обтегач...само пари да имаdiesel1.6 написа:Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Добре де, какво трябва да сменя в такъв случай? Аз по принцип имам само обща представа за ДВГ, и като ми казаха, че бил с долно-разположен разпределителен вал и... бях в шах с пешкатаHACKO написа:Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.

ПП към модераторите - sorry за офтопика

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Точно така, с долен разпределителен вал е. Това се води за остаряла система, но има и преимущества, по-голяма дълготрайност на вала. Недостатък е по-сложно устройство, има повече елементи.
При твоя двигател, както и на 99% от останалите фиести, тракат клапаните, защото във контактната повърхност на кобилицата с клапана се образува вдлъбнатина вследствие износване. Поради това когато се регулират, пластината попада между клапана и неизносената повърхност и така се получава грешка, въпреки че според пластината луфта е точен в действителност луфта е голям. За да се избегне това, най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност. След последващ монтаж и реглаж тракането изчезва. Освен шума износването променя и фазите на газоразпределението . Ниското разположение на разпределителния вал способства за много по-доброто му мазане и вследствие на това износването му е в пъти по-малко от това на горно разположените валове. Поради това най-вероятно няма да имаш нужда от смяната му.
При твоя двигател, както и на 99% от останалите фиести, тракат клапаните, защото във контактната повърхност на кобилицата с клапана се образува вдлъбнатина вследствие износване. Поради това когато се регулират, пластината попада между клапана и неизносената повърхност и така се получава грешка, въпреки че според пластината луфта е точен в действителност луфта е голям. За да се избегне това, най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност. След последващ монтаж и реглаж тракането изчезва. Освен шума износването променя и фазите на газоразпределението . Ниското разположение на разпределителния вал способства за много по-доброто му мазане и вследствие на това износването му е в пъти по-малко от това на горно разположените валове. Поради това най-вероятно няма да имаш нужда от смяната му.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Благодаря за детайлния и изчерпателен отговор, колега! Най-малкото, спести ми покупката на нов вал
. Тия дни, като се поосвободи "личния доктор" на фиестата, ще я отворим и оправяме.
П.П. ако пък се занимаваш професионално (и ти се занимава), другия път като се прибирам до Хасково може да намина, да застържем тия кобилици

П.П. ако пък се занимаваш професионално (и ти се занимава), другия път като се прибирам до Хасково може да намина, да застържем тия кобилици

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Не се занимавам професионално с ремонт, но ако няма кой да го направи мога да те насоча.
Най-вероятно няма да ти се наложи да сменяш вала, поради описаните причини, но все пак като се разглоби и прегледа ще се знае със сигурност. Не съм привърженик на купуването на части преди да се види в какво състояние са старите (изключвам нещата които се подменят на определени км.).
П.П. Да беше писал в профила че си от Хасково, че тука не сме много.
Най-вероятно няма да ти се наложи да сменяш вала, поради описаните причини, но все пак като се разглоби и прегледа ще се знае със сигурност. Не съм привърженик на купуването на части преди да се види в какво състояние са старите (изключвам нещата които се подменят на определени км.).
П.П. Да беше писал в профила че си от Хасково, че тука не сме много.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
"най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност."
Наско
Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Наско

Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Е, чак пък мал-шанс, нали все пак след пристъргването ще се прави и реглаж? Пък и ако човекът, който ще ги пристъргва няма да съм аз, а някой с опит, вече не е толкова "хипотетично".evg2 написа:Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Щото и вала и кобилиците имат повърхностна закалка /циментация/в участъка на сработване/приплъзване/ на детайлите като се износи тоя слой всяка друга механична обработка за шлайфане и полиране на тия участъци е временна и краткотрайна.......за това
,променя се и хода на пружините натягащи повдигача,променя се от там сработването на клапана към леглото а говорим май-за дизел,нече не се прави и така но това не е Московец-412.

Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Зависи кой двигател обсъждаме - някои имат повърхностни обработки, други са си еднородни. Разпределителните валове би трябвало да са обравотвани обемно за да държат на износване дори и след години.
Това лесно се проверява - мери се твърдостта на повърхността и вътре, в лом или на износено място. В сервиза за глави рапределителните валове ги зашмиргеляват на око, но на машина, която осигурява някакъв контрол на повърхността. Останалото си го довършва повдигачът
.
Мисля, че е възможно оправянето на гърбицата с примитивни средства и с ясна идея какво става.
Това лесно се проверява - мери се твърдостта на повърхността и вътре, в лом или на износено място. В сервиза за глави рапределителните валове ги зашмиргеляват на око, но на машина, която осигурява някакъв контрол на повърхността. Останалото си го довършва повдигачът

Мисля, че е възможно оправянето на гърбицата с примитивни средства и с ясна идея какво става.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оправи си ...
Обемна термообработка на детайли за двг.в лекия сериен ценови клас дето сме ние просто няма.
тоя начин на работа е архаизъм,това ми е идеята на цялата тирада,приятно ми беше да по-чатим




Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта