Масло - смяна
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами аз освен смяната на масло исках и да ми натегнат един ремък дето свиреше и да ми сменят въздушния филтър. Ремъка са го натегнали а въздушния само го извадили и видели че нямат такъв модел в наличност. Не бил и много мръсен де....ама за да се извади въздушния филтър в тоя малкия кош на Фиестата се маха акумулатора. Та общата сума беше към 74лв. Не ми се чакаше да вземам бележка с разбивка по суми и цени. Предполагам че поне 1 час труд са ми писали който в Търново е 18лв.forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля, че е доста по-евтино от твоето предположениеfordman написа:Така си е , ако се кара повечко май е по добре 5 W 30 за зимата, а през лятот xx W 40. Така поне аз си мисля, А не знам 5 W 40 дали е много по- скъпо, защото е най- добрия вариант за мен, ама ако е 80-90 лв. май не си заслужава

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Е де не четеш ли съседните теми? Сега Форд Формула Е 5В30 е 45 лева тубата от 5 литра, Купувам го, както и филтрите от Мото Пфое и сменявам масло, маслен и въздушен филтър за 6 лева в масларница другада. От къв зор да сменявам маслото в Мото Пфое?forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Споко! Маслото е много добро. Колата ми го харесваforzi написа:Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....басиНапред към МП

-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Фордовското 5W30 е най-точното масло за Зетеците и техните наследници Дуратеци и т.н., те искат тънко масълце, синтетика. Не е добре за Зетеците по-гъсто масло. Като по-ново поколение двигатели, конструктивно те са разработени (в сътр. с Yamaha) за работа само с тънко синтетично масло - маслопроводящите отвори в блока са им с малко сечение. При поставяне на по-гъсто масло, то няма да осигурява правилно смазване на всички необходими места в двигателя.forzi написа:...То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....
Това е Форд, да не ти е Голф, Ауди или БМВ та да му се слага масло за трактори!:D
Същевременно това е и най-изгодната пълна синтетика, тъй че хич не му мисли!

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колегата acj в по-горните постове опроверга 2 "майсторски" тези за вида на маслото и двигателя, та във връзка с това въпросът към него е: Дали разходът на масло, било то 10-40 или 5-30 ще е един и същ, щом течовете с по-тънкото масло не се усилват?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:
- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:
- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги и аз съм на зор с това масло. Трябва да го сменям, или по-точно казано да го сложа, защото днеска открих че бедната кола си върви без масло
Октомври като бях на майстор му казах да го смени и той уж го направи, обаче явно е налял колкото да не е без хич.... и днеска гледай цирк - аз натискам педала на газта и колата почна да се друса на всички страни и да качва до 4000 оборота на почти спряло и едно адско виене на двигателя, температурата също се качи, и всички перки на max...
Отбих с триста зора извън пътя тресейки се напред-назад. Като оворих капака да измеря маслото, ми показва че е на средата под минимума.
Смяната на маслото беше преди точно 1200 км. и просто няма начин да е отишло толкова много.
Сега за да се извиня на Сиерата трябва да й сложа хубаво масло та да се радва двигателя и да забрави за премеждията. И тука идва въпроса - какво?
Много е изписано, обаче в крайна сметка пак не съм сигурен кое е най-хубаво да сложа за 1.8 CVH
Едит:
Малко глупости говоря, като съм скаран с математиката и тия литри, мерки и т.н. все ги бъркам. Както и да е, оказа се че не е отишло маслото толкова колкото си мислех, сигурно съм мерил неправилно спрял. Долях 0,5 литра и отиде пак на макс.
Теча на радиатора се оказа проблема за прегряването, антифриза си изтекал от там през последните седмици и аз не съм обърнал внимание. Та от там е дошло прегряването, без охладителна течност.
Оправиха радиатора и сега пак си е наред всичко.

Отбих с триста зора извън пътя тресейки се напред-назад. Като оворих капака да измеря маслото, ми показва че е на средата под минимума.
Смяната на маслото беше преди точно 1200 км. и просто няма начин да е отишло толкова много.
Сега за да се извиня на Сиерата трябва да й сложа хубаво масло та да се радва двигателя и да забрави за премеждията. И тука идва въпроса - какво?
Много е изписано, обаче в крайна сметка пак не съм сигурен кое е най-хубаво да сложа за 1.8 CVH
Едит:
Малко глупости говоря, като съм скаран с математиката и тия литри, мерки и т.н. все ги бъркам. Както и да е, оказа се че не е отишло маслото толкова колкото си мислех, сигурно съм мерил неправилно спрял. Долях 0,5 литра и отиде пак на макс.
Теча на радиатора се оказа проблема за прегряването, антифриза си изтекал от там през последните седмици и аз не съм обърнал внимание. Та от там е дошло прегряването, без охладителна течност.
Оправиха радиатора и сега пак си е наред всичко.
Последна промяна от Rick на 14 яну 2006, 03:14, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Аз не знам от кое МОТО ПФОЕ ми казвате тия цени, но тук в Пловдив 46 лв струва 5 W30 някакъв странен BLEND,който няма нищо общо с пълната синтетика (поне така ми каза служителя там).
5W40 e 88 ЛВ, а не е по евтино както някой писа , а 5W30 formula Е е над 60 лв.
Който не вярва да види в сайта на МП и там са такива цените
5W40 e 88 ЛВ, а не е по евтино както някой писа , а 5W30 formula Е е над 60 лв.
Който не вярва да види в сайта на МП и там са такива цените

-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Личното ми мнение, без да се правя на разбирач, е че разхода на масло ти е в напълно нормални граници за двигател на 190к. Следователно би трябвало преминаването от 10Wхх на 5Wхх да е благоприятно за двигателя, особено като се има предвид зимния сезон и съответно по-студения "студен старт"Peter_CLX написа:...- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?

-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Говоря за оригинално Форд Формула Е 5W30, закупено от Мото Пфое - гр. София, ж.к. Младост, туба 5 литра, на нов код 1343796-45,23 лв..fordman написа:Аз не знам от кое МОТО ПФОЕ ми казвате тия цени, но тук в Пловдив 46 лв струва 5 W30 някакъв странен BLEND,който няма нищо общо с пълната синтетика (поне така ми каза служителя там).
5W40 e 88 ЛВ, а не е по евтино както някой писа , а 5W30 formula Е е над 60 лв.
Който не вярва да види в сайта на МП и там са такива цените
Този код не излиза в сайта и следователно такова масло на такава цена няма? Това си е проблем на базата данни на Мото Пфое в WEB сайта им и нейния update. Там има само много стар код 1025930 -60,96 лв., а преди съм го купувал и на код 1339643 - 53,13 лв., какъвто код също няма според сайта.
Надявам се че сега бях точен, ясен и изчерпателен, като ... подполковник.


Който не вярва, да не вярва.

ПС. Може пък на софиянци, като по-социално слаби фордаджии от пловдивчани, Мото Пфое да ни продава маслата на преференциални цени.




- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Гледам, тук говорите само за вносни масла, никой не споменава как са маслата на Приста Ойл? Днес сложих наливно от полусинтетиката на Приста (Лидер 10W40) и просто не мога да си позная колата!
Като я купих, беше с ELF 15W40, на няколко хил км(със сигурност-купих я от мой познат), и аз навъртях още няколко хилки! След това го смених със Приста супер газ 15W40(щото карам главно на газ) и днес сложих полусинтетиката! Разлика м/у Елфа и Приста Газ не забелязах, ама с Лидера...това не е мойта кола! Двигателя утихна, мощността се повиши осезаемо, чак съединителя ми взе да приплъзва леко(дори и на газ), ускорява много по-добре!
Абе откакто имам колата, двигателя НИКОГА не е работел толкова добре!
Някой пробвал ли е Приста Ултра(синтетично)?
Имат три класа: 5W30, 5W40, 5W50
Мисля при следващата смяна на маслото да пробвам как ще върви с пълна синтетика!
Като я купих, беше с ELF 15W40, на няколко хил км(със сигурност-купих я от мой познат), и аз навъртях още няколко хилки! След това го смених със Приста супер газ 15W40(щото карам главно на газ) и днес сложих полусинтетиката! Разлика м/у Елфа и Приста Газ не забелязах, ама с Лидера...това не е мойта кола! Двигателя утихна, мощността се повиши осезаемо, чак съединителя ми взе да приплъзва леко(дори и на газ), ускорява много по-добре!
Абе откакто имам колата, двигателя НИКОГА не е работел толкова добре!
Някой пробвал ли е Приста Ултра(синтетично)?
Имат три класа: 5W30, 5W40, 5W50
Мисля при следващата смяна на маслото да пробвам как ще върви с пълна синтетика!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта