Смяна на накладки предни на Мондео

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна на накладки предни на Мондео

Мнение от rejo » 21 яну 2006, 13:48

Реших да си спестя 20лв за смяната и да си ги сменя сам утре. Но да попитам все пак, някакви особени чалъми има ли ?????

Като например как да върна цилиндърчето навътре, за да наместя новите накладки?? Казаха ми с тръбен ключ и притискам. Но например на Ауди 80 Авант има и резба !?! (при 80 няма).

Та нещо такова важно ако има, моля пишете

Или пък ако знаете някой, който би ги сменил за 10лв и работи в неделя???

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 яну 2006, 09:38

Кажи за кои точно накладки питаш. Предни? Задни барабанни? Задни дискови?
Ако не кажеш трябва да т обясня и едните и другите, и третите и ставав мноого писане.. А иначе няма нищо сложно в смяната на предните. В смяната на задни барабанни има един тънък момент, но иначе нищо сложно. Та кои накладки???

chery
Status: Извън линия

Мнение от chery » 23 яну 2006, 09:58

колега каги какъв е танкия момент при смяна на задни челусти че ще сменям скоро

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 яну 2006, 10:15

Като сложиш новите накладки, за да могат да приберат трябва едната дя се дръпне, а от страната на другата да се превърти с пръст (или с каквото ти е удобно - отверка) ексцентрика. Това е! :lol: Много е тъпо, но докато открия как да ги събера бая псуване и ритници отнесе :cry:
Успех и си пазете пръстите.

ЕДИТ: Забравих да дам съвет. Като разглобиш задните накладки смажи с грес ексцентрика и го раздвижи (при мен единия се беше запекъл много здраво). И освен това намажи с грес и контактните точки межде накладката и ламарината (намира се отстрани на накладката две извивки на планката под феродото, а на леглото се виждат едни фабрични грапавини - та за тях ми е думата да намажеш с грес).

chery
Status: Извън линия

Мнение от chery » 23 яну 2006, 15:10

мерси за отговора , като се затопли малко ги почвам :lol: :D

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 яну 2006, 15:18

Ако дойдеш към София мога да ти ударя едно рамо. Щото едно е на приказки, съвсем друго е нагледно :)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 яну 2006, 16:38

Aма човека питаше за предни, вижте заглавието :wink:
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 яну 2006, 16:56

cossy написа:Aма човека питаше за предни, вижте заглавието :wink:
Много се извинявам не съм го допрочел :oops:
Та предни накладки - 30минути свободно време, крик, ключ за гуми, права отверка, шестограм № 7 (без останалото може и да стане, но без него няма начин). Мисля че това бяха инструментите които ползвах.
1. Навърташ волана на една страна, вдигаш колата от същата и сваляш гумата (дотук е много лесно).
2. Има две пружини - махаш ги (това е още по-лесно)
3. Вкарваш си главата да погледнеш спирачния апарат. Трябва да търсиш две гумени шапчици (приличат на тапи от старите шишета кореселин). Изчопляш тия капачки с една права отверка. (В цялата подмяна на предните накладки най-трудно е да се намерят. Понеже са кални и не се виждат. Аз ги търсих 40 минути :( но ги намерих :) )
4. Под двете капачките има по един болт за шестограма. Развиваш ги (може би ще се поозориш без да сложиш ключа за гуми като рамо).
5. След махането на болтовете накладките падат поти сами. :D
6. Взимаш си новите накладки. Слагаш ги в апарата, като трябва да попритиснеш, за да се свият и да могат да влязат.
7. Слагаш пружините.
8. Да не забравиш да си сложиш капачките на болтовете!!!
9. Слагаш обратно гумата.
10. Сваляш от крика.
11. Повтаряш точки от 1 до 10.

12. Докато го напиша това да ги бях сменил... :D

Успех.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 яну 2006, 17:01

:shock: Профешънъл адвайсес :idea: Евала :D
Изображение

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 23 яну 2006, 17:36

Евала........
Аз почнах вчера надъхан - -че и времето хубаво. Свалям гумата, гледам ги тез гумените и ги подминах - до тях болтове. Викам: това е. Оказа се, че в целия комплект нямам ключ 15 (както се оказаха болтовете). Звъннах на 2-3 приятели, които живеят наблизо. Оказа се, че всички се бяха понапили предната вечер и ме отеб.....а :cry: :cry: И се отказах да ги сменям.

Затова мерси за инфото, ще пробвам като минат студовете тези дни.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 яну 2006, 17:50

Мани ги тия болтове!!! Ще си отвориш после излишна работа :)

Потребителски аватар
kontrol
Потребител
Потребител
Мнения: 166
Регистриран: 26 фев 2005, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5 2.0 LPG
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Пак за предни накладки

Мнение от kontrol » 23 яну 2006, 23:13

лелеее !!! :oops: Мен ме срам да питам - ама все пак ако говорим за Ескорт4е?! Някаква разлика да ме светнете има ли??
The Escort Power !!!

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 24 яну 2006, 09:01

Любо тия шестограми после затягаш ли ги пак и колко силно преди да ги похлупиш с капачката

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 24 яну 2006, 09:46

greek написа:Любо тия шестограми после затягаш ли ги пак и колко силно преди да ги похлупиш с капачката
:oops: Пропуснал съм ...
т.6а. Слагаш болтовете и затягаш колкото можеш повече с шестограма.

Потребителски аватар
tromberair
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от tromberair » 28 яну 2006, 22:33

колeги що ми се струва че шестограмите вобще не се отвиват а само се вадяд щифтовете ? при мен е така!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 29 яну 2006, 13:37

tromberair написа:колeги що ми се струва че шестограмите вобще не се отвиват а само се вадяд щифтовете ? при мен е така!
Незнам как е при ескорта, но при Мондеото няма щифтове. Има шестограми и пружини. Има едни болтове (бяха споменати в темата по-нагоре - май бяха за ключ 15), който са сваляне на целия спирачен апарат.

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 30 яну 2006, 16:46

Готово, болтовете не се пипат - само шестограмите се развиват и става. Даже на едната гума и пружината не свалих.

Благодаско на Любо - много точно описание.....

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 30 яну 2006, 16:56

Радвам се, че помогнах :P
Нали за това се сбираме тук и по сбирки... и не само де :drink:

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 30 яну 2006, 20:10

При ескорта са само щифтове,вадиш ги и спирачният апарат се извърта нагоре.Мисля че така беше,есента ги сменях.Абе лесно е,няма нищо специално,всичко си е логично и няма начин да сбъркаш

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 16 ное 2006, 13:02

Любо написа: Много се извинявам не съм го допрочел :oops:
Та предни накладки - 30минути свободно време, крик, ключ за гуми, права отверка, шестограм № 7 (без останалото може и да стане, но без него няма начин). Мисля че това бяха инструментите които ползвах.
1. Навърташ волана на една страна, вдигаш колата от същата и сваляш гумата (дотук е много лесно).
2. Има две пружини - махаш ги (това е още по-лесно)
3. Вкарваш си главата да погледнеш спирачния апарат. Трябва да търсиш две гумени шапчици (приличат на тапи от старите шишета кореселин). Изчопляш тия капачки с една права отверка. (В цялата подмяна на предните накладки най-трудно е да се намерят. Понеже са кални и не се виждат. Аз ги търсих 40 минути :( но ги намерих :) )
4. Под двете капачките има по един болт за шестограма. Развиваш ги (може би ще се поозориш без да сложиш ключа за гуми като рамо).
5. След махането на болтовете накладките падат поти сами. :D
6. Взимаш си новите накладки. Слагаш ги в апарата, като трябва да попритиснеш, за да се свият и да могат да влязат.
7. Слагаш пружините.
8. Да не забравиш да си сложиш капачките на болтовете!!!
9. Слагаш обратно гумата.
10. Сваляш от крика.
11. Повтаряш точки от 1 до 10....
Сега ако можеше така образно и нагледно да разкажеш и за смяната на задните накладки на Моню цена няма да имаш :D :D При мен на голямата гайка(май беше 32) дето държи барабана има нещо като пластинки за контра или незнам за какво.Как да се справя с тях и как се сваля барабана,има ли някаква хватка.Едно време имах Шкодичка,при нея барабана се сваляше със специална скоба.И после при стягането колко се стяга,до откат ли?
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта