кое е ...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

кое е ...

Мнение от Warren-G » 29 май 2005, 12:31

кое е най-подходящото масло за моята фиеста. до месец мисля и трябва да го сменя
никъде не мога да намеря инфо- в хайнесите в графите за масла е обозначено да се види в глава масла,смазки , а такава аз нямам .уж бях свалил вс от дата.бг за фиеста. ако може някой да даде линковете за тези пдф фаилове, че не помня къде ги бях видял....
инъче сега съм с 15W40 Chevron полусинтетика, като взех колата то беше на 3 мес и на 2 хил км ( от лепенката ) и реших да не го сменям и без тва инвестицията за колата си тежеше ,а имаше и други по належащи работи..
за 5 хил км само един път съм доливал. това е хубаво,но ми се иска да сложа нещо по тъничко и за зимата да е по добре. виждам че колегите с фиести карат с 5W** но с инжекциони ,а като с моя двигател няма, а съм чувал че е от старата гама . това така ли е?
макар и да е в добро състояние двг-я ми няма да слагам от това по каталозите, защото все пак е стар и до някаква степен износен. ако е 5W** ще сложа 10W** (дано е така)
за марката няма да питам-многократно се е обсъждало и аз съм си решил -Лики Моли с молибден. и един приятел с Пасат кара с такова и е доволен.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 май 2005, 10:29

10W, полусинтетика. ако не гори или тече. Аз бих ти препоръчал Мобил1.
Последна промяна от kEFi на 30 май 2005, 14:46, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 30 май 2005, 14:04

аз съм с 10W40... пак такова ще сложа но лики моли с MoS :wink: :D
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 30 май 2005, 19:00

kEFi написа:10W, полусинтетика. ако не гори или тече. Аз бих ти препоръчал Мобил1.
на мен с 15W не ми гори, ще пробвам с 10W. Е аз за Лики Моли твърдо съм си решил, макар и да съм чувал не само от форума че Мобил1 е добро- братовчед ми кара неговото Рено 19 само с такова

мерси и на теб S@sel@ за мнението :wink:

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 30 май 2005, 19:50

Ориона и един Ескорт 1,4 '86 са с Лики Моли 10W минерано и според мен се държат много добре.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 30 май 2005, 20:18

ами какво ще кажете за 5W? по принцип на здрав двигател 1.3 дали е добре/препоръчително да се сложи?аз нямам проблеми с моя, освен че на бензин не работи мн равномерно, но тъи като карам 95% на пропан бутан не съм се занимавал да правя карбуратора.
а хипотетично да кажем че ми гори 5W в норма, дали обаче няма да е прекалено тънко и да не може да предпазва добре от триене :?: :roll:

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 30 май 2005, 22:35

Аз карам полусинтетика MOTOREX, швейцарско, от няколко години, не се оплаквам, но чакам мнения

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 31 май 2005, 13:10

Warren-G написа:...на мен с 15W не ми гори, ще пробвам с 10W. Е аз за Лики Моли твърдо съм си решил, макар и да съм чувал не само от форума че Мобил1 е добро...
OK! Имах предвид, че това LM, което съм виждал по рафтовете 10W40 навсякъде беше минерално. Не че не можеш да караш с такова :wink: (минерално)

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 31 май 2005, 21:30

OK! Имах предвид, че това LM, което съм виждал по рафтовете 10W40 навсякъде беше минерално. Не че не можеш да караш с такова (минерално)
е това че има само минерално.. ц-ц-ц :cry:
kEFi, a за Мобил 1 можеш ли да ми дадеш инфо за цените?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 01 юни 2005, 09:38

Warren-G написа: a за Мобил 1 можеш ли да ми дадеш инфо за цените?
Според зависи - на различни места съм го намирал от 9 до 12лв/литър. Мен ме устройва 4л туба - мотора ми поема 3,75.

За LMoly - не съм търсил, не казвам че няма полусинтетика! По принцип се зазяпвам по щандове и магазини за автоаксесоари и това ми е направило впечатление, че все е минерално.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 01 юни 2005, 11:09

В Петролските бензиностанции има и минерално и полусинтетика на Лики Моли. Минералното е в сиви туби, а полусинтетиката в сини.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 юни 2005, 11:39

The seven написа:В Петролските бензиностанции има и минерално и полусинтетика на Лики Моли. Минералното е в сиви туби, а полусинтетиката в сини.
Полусинтетика със молибден е в СИВИ туби - аз съм с такова

ПОЛУ-СИНТЕТИКА
Изображение
Изображение
Изображение

ПЪЛНА-СИНТЕТИКА
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

:twisted:

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 01 юни 2005, 12:05

Между 1-та и 3-тата снимка (сивата и синята туба) разликата в молибдена ли е само?
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 01 юни 2005, 21:40

абе обикаляне и разглеждане му е майката :) ...
мерси за инфото на всички( това не означава че не е нужно да се пише по тая тема.. :) )
за сега съм се спрял на Лики Моли, Мобил1 и фордовското. симпатиите са според реда по които съм ги подредил(низходящ) ,но първо ще разгледам по магазините и след това ще реша кое ще е. а това ще стане след ок 1 мес като му доиде времето ;) ... до тогава фиестата я чака преглед и малко кърпене...

apo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 юни 2005, 09:56
Модел на автомобила: Escort1,4
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

LM с Mo- евентуален проблем

Мнение от apo » 26 юни 2005, 10:17

Исках да си сложа на Carisma 1.9TD масло Liqui moly. Изчетох всичко, което е писано тук, но все пак реших да се консултирам и с маслар за всеки случай. Та ето какво ми каза: не бил работил с това масло, но не се препоръчвало за хидравлични клапани. Причина: имало някакви много тесни дюзи или тръбички за масло, които се запушвали от масла, съдържащи MoS.
Колко е вярно-не знам. Както вече ми се е случвало да заявя не съм голям спец по двигатели.
Иска ми се обаче двигателят да ми е още по-тих, но не и с цената на някакви допълнителни приключения и неприятности.
Масларят ми препоръча полусинтетика.
Какво да правя-Liqui moly или полусинтетика???
Аз карах Рендето 3 години с такова масло, Лики Моли с молидбен дисулфит, това е добавка в маслото на графитна основа, и е доста добра...........но може,някои мотори да не го понасят и го горят .............маслото............ на Рендето като ударих клапани в буталата от прескачане на агр. ремък, като свалих главата , по стените на цилиндрите имаше лек тънък слой графит..............като го избършеш с пръст, и се виждаше на пръста че е графит, едно такова седи мазно.............това показва че въпреки че е студен мотора, и не е работил, има достатъчно смазване при студен старт ,когато маслото още не се е качило по масл. магистрали..........т.е. това е най критичния момент от смазването на един мотор................така че това масло е хубаво, но пак повтарям , някои мотори не го понасят .....още повече че това масло е малко по гъсто от други такива със същия вискозитет( нищо че е 10W40 или 5W30) и това се дължи на тази добавка в маслото........например за моя Нисан не му слагам такова масло, защото го гори.............SR20DE мотор е , който е много здрав , и въпреки това го гори, а сега съм с Мотул и не го гори.............. Има и още нещо за това масло.................ако маслото е с молидбен, то втората смяна трябва да не е с молидбен...............защото се натрупвало по стените и не било хубаво това..........знам и магазина, от който аз си го купувах, на Хр. Ботев от 5-те киошета на долу към пл. Македония, на 200 метра от площада от лявата страна е магазиона, Авто мания се казва.............

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: LM с Mo- евентуален проблем

Мнение от kEFi » 27 юни 2005, 10:04

apo написа:... Та ето какво ми каза: не бил работил с това масло, но не се препоръчвало за хидравлични клапани. Причина: имало някакви много тесни дюзи или тръбички за масло, които се запушвали от масла, съдържащи MoS....
Май е много прав, защото наистина на зетеците са им по-тесни маслопроводите (става въпрос за проводите в самия блок към клапаните) и още самия производител препоръчва по-тънки масла за тези двигатели!
10х колега!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 27 юни 2005, 10:28

Е добре де, ама в сайта им пишеше, че си има масло точно за зетеците и то с молибден... :shock:
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 юни 2005, 13:28

Аз съм с ликвимоли с молибден и нямам никакви проблеми - а и колата харчи около 100-200 грама от смяна до смяна

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 28 юни 2005, 13:46

cossy написа:Е добре де, ама в сайта им пишеше, че си има масло точно за зетеците и то с молибден... :shock:
Това, че примерно на тубата на Мобил1 или някой друг няма написано, че е с молибден не значи, че няма съставка точно за тази нужда. Както беше писал някой - всички масла са на една основа, а всяка марка си открива и използва компоненти т.е. слага добавки на маслата си. После пък зависи каква е поръчката на местния дилър (с какви компоненти да идва маслото за съответния пазар. За БГ - разбирай най-евтинко :wink: или нещо подобно на купуването на кола от МП - ако искаш гуми - трябва да си ги поръчаш като екстра :wink: :D :D ). Затова някои препоръчват за някои масла да се използват с едикоя си добавка, други марки просто си ги имат в състава и не го рекламират (просто по подразбиране добавките трябва да са там)...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 28 юни 2005, 14:19

Идечта ми беше, че има такова масло за зетек и то си е специално за него, явно са се съобразили със спецификата на двигателя... ма знам ли?!
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта