ПАК ДА ПОПИТАМ ?
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
ПАК ДА ПОПИТАМ ?
1. Преките на радиатора включват когато стрелката е на буквата " L " от надписа " NORMAL" , така ли трябва да бъде ?
2. Парното не духа ТОПЛО , или духа малко и почва СТУДЕНО , като на яко запушен радиатор (на парното)?
3.На големия радиатор (както вероятно знаете ) има две прки , има и два датчика - един на термостата и друг долу на радиатора...та въпроса ми е : и двете перки ли трябва да се въртят (сега е така) или единия датчик включва едната а другия и двете?
Струва ми се че има нещо нередно в тая работа...смених днес датчика на термостата (30 лв. Господ да ги убие) и капачката на разширителния съд (демек - казанчето ) ама ми се струва че не е нормално да загрява до " L " ???
Приемам съвети само от собственици на автомобили като моя.
Знам че някой ще каже : " Това е дискутирано вече " , ама аз не мога да работя с търсачката...ШЕ МЕ ИЗВИНЯВАТЕ...
2. Парното не духа ТОПЛО , или духа малко и почва СТУДЕНО , като на яко запушен радиатор (на парното)?
3.На големия радиатор (както вероятно знаете ) има две прки , има и два датчика - един на термостата и друг долу на радиатора...та въпроса ми е : и двете перки ли трябва да се въртят (сега е така) или единия датчик включва едната а другия и двете?
Струва ми се че има нещо нередно в тая работа...смених днес датчика на термостата (30 лв. Господ да ги убие) и капачката на разширителния съд (демек - казанчето ) ама ми се струва че не е нормално да загрява до " L " ???
Приемам съвети само от собственици на автомобили като моя.
Знам че някой ще каже : " Това е дискутирано вече " , ама аз не мога да работя с търсачката...ШЕ МЕ ИЗВИНЯВАТЕ...
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
при мен (след смяна на термоизключвателя дето е на термостата 32лв от МП) вентилатора се включва при вертикално положение на стрелката (между R и M) . Досега само веднъх съм забелязал вентилатора да се включи и то след качване на баир и няколко минути на място (преди месец!). Иначе зиме/лете стрелката стига до положението на снимката (О).
Стария ми орион 1.6D беше по същия начин (стига макс. до средата на скалата - вертикално).
За вентилаторите мисля че е като казваш: термо изключвателя върху термостата май трябва да вкл и двата вентилатора. Ако включиш климатика - пак трябва да се включи (един или два не съм гледал)..
Струва ми се че средата на скалата е положението при което трябва да се вклю вентилатора - най-вероятно показанието на термометъра ти НЕ е съвсем точно ... особенно ако е сменян термодатчика (дето е в/у термостата) с неоригинален или пък нещо кабелите му !?
Всъщност ако се включва при 100oC - нямаш място за притеснения (можеш да измериш темературата на двг. ) - явно само показанието не е вярно !?
Стария ми орион 1.6D беше по същия начин (стига макс. до средата на скалата - вертикално).
За вентилаторите мисля че е като казваш: термо изключвателя върху термостата май трябва да вкл и двата вентилатора. Ако включиш климатика - пак трябва да се включи (един или два не съм гледал)..
Струва ми се че средата на скалата е положението при което трябва да се вклю вентилатора - най-вероятно показанието на термометъра ти НЕ е съвсем точно ... особенно ако е сменян термодатчика (дето е в/у термостата) с неоригинален или пък нещо кабелите му !?
Всъщност ако се включва при 100oC - нямаш място за притеснения (можеш да измериш темературата на двг. ) - явно само показанието не е вярно !?
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
моя вентилатор(и двата) включва някъде около М и то доста често през лятото и понякога и зимата даже.
Ако искаш да си сигурен дали включва на време направи един прост тест- махни капачката на казанчето, загрей мотора докато включи вентилатора, и ще видиш дали завира.
Имай предвид, че при поставена правилно капачка, антифриза завира при някоко градуса повече в зависимост от това колко концентриран и стар е.
Много фордаджии се оплакват от термодатчика и уреда отчитащ температурата, и винаги показват в повече(такава е физиката на процеса)
Ако искаш да си сигурен дали включва на време направи един прост тест- махни капачката на казанчето, загрей мотора докато включи вентилатора, и ще видиш дали завира.
Имай предвид, че при поставена правилно капачка, антифриза завира при някоко градуса повече в зависимост от това колко концентриран и стар е.
Много фордаджии се оплакват от термодатчика и уреда отчитащ температурата, и винаги показват в повече(такава е физиката на процеса)
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Неговото питане е за включането на вентилаторите а не за отваряне на термостата.Манияка написа:То в ти жеги е нормално някъде там да включва,ама зависи и какъв ти е термостата,щото ако ти е зимен ще ти включва по-късно
Така че зиме лете - при едно положение на стрелката за температурата ще трябва да се включва (95-100 градуса пише на термоизключвателя дето е върху термостата). Него го притеснява дали всъщност вентилаторите не се включват при 120градуса (например) - затова и смятам че след като е сменил термоизключвателя - значи той е наред и включва вентилаторите при 100 градуса - просто показанието на уреда е по високо (при него !?)
само подчертавам че при мен почти не се налага да се вкл. вентилатор и стрелката почти винаги е малко преди средата (както е на снимката)- освен при работа на място/задръстване - явно моя прибор показва по-ниска температура от неговия
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Няма място за притеснение,там трябва да включваkotyo написа:Еми,то мойто е бензин,ама включва точно в края на А-то(мерил съм го-100-101С) и изключва някъде посред М. И аз бях свикнал с вертикалната стрелка на фиата и се стресирам като плъзне на дясно.Затова го и мерих ,та се поуспокоих малко.

Сега съм махнал предния радиатор/този на климатика/,ще го ремонтирам и няма разлика в показанията на стрелката.Даже използвах момента и почистих задния от боклуци по него с мека четчица.Когато стрелката на Мондео е в цялата зона нормал,всичко е ОК.
Миналото лято,като включвах климатика се вкл. и втория/постоянно/ вентилатор и допълнително охлаждаше колата.
Шипка като минавам при 35-40 градуса външна температура и вкл. климатик,стрелката отива до края на А-то вкл.вентилатора и така.Втората степен на първия вентилатор до сега не съм я забелязал да се включи.

Тази тема сме я дискутирали нееднократно:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#28252
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
demiro , абсолютно си прав че темата е дискутирана вече (с мое активно участие) ама не можах да я намеря и за това питам на ново.
А втория линк дето си дал е "БАШ" по моя въпрос...тенкю.
Та , горе-долу се успокоих...днес връчвам колата на жената (с необходимите инструкций) и ше видиме...надявам се довечера да не се появи пост с заглавие : " КУПУВАМ ГЛАВА ЗА ДИЗЕЛ"...писан от мене
А втория линк дето си дал е "БАШ" по моя въпрос...тенкю.
Та , горе-долу се успокоих...днес връчвам колата на жената (с необходимите инструкций) и ше видиме...надявам се довечера да не се появи пост с заглавие : " КУПУВАМ ГЛАВА ЗА ДИЗЕЛ"...писан от мене

...дрън-дрън...мноо важно...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Уважаеми Колеги!
Извинете, че се намесвам (без да съм запознат с проблема, а и не карам този модел Форд), но бих искал да ви обърна внимание на нещо просто, но ефикасно. През тези сезони поне два пъти отивам на автомивка с молба да ми измиян радиатора от вътре навън, за да се изчисти от малките инсекти (буболечки), които се набиват в него и намаляват охлаждащата площ.
Извинете, че се намесвам (без да съм запознат с проблема, а и не карам този модел Форд), но бих искал да ви обърна внимание на нещо просто, но ефикасно. През тези сезони поне два пъти отивам на автомивка с молба да ми измиян радиатора от вътре навън, за да се изчисти от малките инсекти (буболечки), които се набиват в него и намаляват охлаждащата площ.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
При ford бензина загрява трудно пък нафтата хич !
Сега сериозно, вентилаторът се включва при екстремни температури, така че няма нищо притеснително от това, че вентилатора ти се включва рядко .От 10г. карам ford и вентилаторът се включва след яко пържене. Пък относно даването на жена аз я дадох и после я бракувах обаче на двигателя нищо му нямаше само дето купето за нищо не ставаше.
Сега сериозно, вентилаторът се включва при екстремни температури, така че няма нищо притеснително от това, че вентилатора ти се включва рядко .От 10г. карам ford и вентилаторът се включва след яко пържене. Пък относно даването на жена аз я дадох и после я бракувах обаче на двигателя нищо му нямаше само дето купето за нищо не ставаше.
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Новите приключения са следните : стрелката отива почти до червеното , и то доста бързо...и когато реши се връща пак толкова бързо . Парното пак духа студено...и пак се оправя...
Заключението ми е : прави въздушна възглавница...ври водата в разширителя и я изхвърля през НОВАТА капачка. Обаче...открих датчика под термостата...дето е с четири кабела...и с един мост ръчках ...и перката (дясната) завъртя с страховити обороти...та утре май ще го сменям и него.
А съм чел за този датчик че е за показанията на темп. на таблото...ама май не е така...нещо сте ме "метнали"...или е некъв комбиниран???
Заключението ми е : прави въздушна възглавница...ври водата в разширителя и я изхвърля през НОВАТА капачка. Обаче...открих датчика под термостата...дето е с четири кабела...и с един мост ръчках ...и перката (дясната) завъртя с страховити обороти...та утре май ще го сменям и него.
А съм чел за този датчик че е за показанията на темп. на таблото...ама май не е така...нещо сте ме "метнали"...или е некъв комбиниран???
...дрън-дрън...мноо важно...
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Ей човек ще си прегрееш колата бреsnaiperisto написа:......А съм чел за този датчик че е за показанията на темп. на таблото...ама май не е така...нещо сте ме "метнали"...или е некъв комбиниран???

Горният датчик пуска вентилаторите/грубо казано/,долният е за стрелката,той явно е наред,дето казваш от въздушната възглавница ще да е. Ако махнеш куплунга на горния датчик и двата вентилатора ще въртят здраво.Получило се е някъкво съвпадение при тебе явно,когато си ръчкал и в тоя момент е дал сигнал горния на вентилатора,ако не,може и горния да е заминал.

Тъй ще е,ти тая кола я взе без пари на инвалид нали




- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
"Тъй ще е,ти тая кола я взе без пари на инвалид нали Question Следя те още като беше писал в клуб форд в дира аз " Е па направо "без пари я взех"...ако 4000лв. не са пари...ми айде да ти я продам...за тия "без пари"?
А за датчика не си прав...първо като откача горния перките НЕ въртът , второ : НЕ Е случайност че се е вкл. перката като сложих "мост"на долния датчик...щото го слагах и махах няколко пъти и перката тръгваше и спираше всеки път.
А за датчика не си прав...първо като откача горния перките НЕ въртът , второ : НЕ Е случайност че се е вкл. перката като сложих "мост"на долния датчик...щото го слагах и махах няколко пъти и перката тръгваше и спираше всеки път.
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Нещо не мога да те разбера - нали УЖ беше сменял термоизключвателя който е върху термостата -!?
Той включва вентилаторите при 100 градуса
За това говоря:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%E5%EB
единственното друго нещо което има кабел и е върху термостата (отгоре) е датчика за температурата (за стрелката на таблото) - явно него си сменил а не термоизлкючвателя дето вкл/изкл вентилаторите
Той включва вентилаторите при 100 градуса
За това говоря:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%E5%EB
единственното друго нещо което има кабел и е върху термостата (отгоре) е датчика за температурата (за стрелката на таблото) - явно него си сменил а не термоизлкючвателя дето вкл/изкл вентилаторите

Последна промяна от Mondeo18TDI96 на 27 май 2006, 11:56, променено общо 1 път.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Незнам колеги, при монти /засега/ стрелката се държи много културно, обикновенно си седи на R, досега съм чувал само няколко пъти да се задейства перката /при мен е само една?/, при мен това става ~ М и то когато съм дълго на едно място в горещините /демек задръстванията из Сф/, а колкото до това, че загрява при дизелаците е много опасно /нали сме от чугун/, прегрееш ли го ще стане страшно. На VW и Ауди дизелаците имат склонност към прегряване и после зимата няма палене /като изключим скъпия ремонт преди това/.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта