За "ignition amplifier"

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

За "ignition amplifier"

Мнение от opex » 18 апр 2011, 19:25

ignition или spark amplifier у-во, платка с елементи, модул, на който както му е удобно, слага се на "ниската страна" може би преди бобината, и повишава напрежението към свещите за по-силна искра.
Някой виждал ли е, слагал ли е и как се свързват на efi основно, може в гугъл да се намерят основни схеми, ако не друго. (коментари на умения с поялник са излишен сарказъм)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
toshako
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от toshako » 18 апр 2011, 19:53

Здрасти колега, по принцип не съм чувал за такова животно, само се сещам че в ръководството за моята фиеста под точно това название се води фабричното у-во, което "усилва" сигнала от датчика на Хол в делкото за да може пък този сигнал да управлява пък бобината. А пък това си е един мощен транзистор, който "клати" бобината към маса и се отпушва пък от дачтика на Хол, респективно при тебе пък от сигнала на друг датчик/компютър/.
Ако целта ти е да повишиш напрежението към свещите, няма да ти свърши работа електронен блок с еди-колко си мощни транзистора, а бобина от друг автомобил, така да се каже, като рисковете от тази гимнастика си ги поемаш сам. Това си е мое мнение, и не искам по никакъв начин да те убеждавам или разубеждавам да го правиш. Тъй като това засега е само теория, може и да греша, и нека някой друг се изкаже по въпроса. Надявам се, че съм помогнал с нещо, макар и малко. Поздрави и лека вечер. :wink:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от opex » 19 апр 2011, 00:51

Нещо интересно ми попадна http://www.youtube.com/watch?v=44rSmOEGJDE" onclick="window.open(this.href);return false;
Всъщност явно просто прекъсва тока към бобината, която минава кой-знае от къде и през какви хлабави връзки, взима само ток да управлява купеното реле, през което подава ток на бобината директно от акумулатора и изглежда има ефект, ако на друга кола са и свястни връзките може и да не се усети, но все пак е доста интересно като идея и лесно :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от diesel1.6 » 19 апр 2011, 01:41

Всичко това са разни схеми на електронно запалване - но защо да се подменя перфектното оригинално такова на колата?
Много добра, лесна и евтина схема е тази за руски моторни резачки, с тиристор. Работи добре. Но това после може да повреди бобината, ако не се провери как работи - токове, напрежение най-вече...
Виждал съм полза от такъв тип устройства единствено при усъвършенстване на стар тип запалване, на Лада, баркас, ..., ...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от opex » 19 апр 2011, 14:59

Ок фабричните системи са си хубави, няма спор нали, със сигурносt много мисловна дейност е хвърлена по тях. С фабрични свещи. Особено на чисто нов ей сега излязал от завода Ескорт.
Ама то така като тръгнеш от това няма смисъл, от онова няма смисъл .... за какво ти е бмв или ферари, или пък нов готин форд, като и москвича те вози на 4 каучукови произведения на изкуството...

Имам си планове и като част от тях е смяната на свещи, на които ще им дойде много добре това нещо. По-специално Brisk ror15lgs.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от nikolovvd » 19 апр 2011, 15:46

Това което се вижда на клипа е свързване на едно реле, с което се прекъсва захранването на бобината.
По същият начин се свързва имобилайзер на аларма.
Не виждам какво може да подобри това реле.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от opex » 19 апр 2011, 16:45

Както писах, в случая явно някъде през няколкото десетки връзки се губи част от напрежението и от там по-слаба искра, за това дърпа директен от + на акумулатора, като ми е струва, че е и малко по-дебел новия проводник, с което си подобрява значително работата спрямо клеясалите вериги..

Но нека не коментираме това клипче, беше просто като идея.
За въпросния ignition или spark amplifier - още преди 7-8 год разбрах от един познат със Скорпио 2.8i. Само дето не можах да го видя и за това питам.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от nikolovvd » 19 апр 2011, 17:00

Такова устройство има смисъл, ако схемата е като на Ладите и Москвичите - с чукче и наковалня.
Понеже е един прост ключ се използва преходният процес от прекъсването на 12V към бобината. Тогава натрупаната енергия в бобината се прехвърля от нея в кондензатора и обратно докато затихнат колебанията, но тези импулси се влияят от напрежението на акумулатора. Тогава се правеха транзисторни и тиристорни захранвания, които накъсваха импулса към бобината и така дори и с изтощен акумулатор можеше спокойно да си палиш и при -20 градуса. От десетки години тези схеми са вкарани в автомобилите, дори са още по развити и модернизирани, като дори някой не монтират резпределители или делко като му казват. На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: За "ignition amplifier"

Мнение от urgan » 20 апр 2011, 13:46

На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.
Това съм го виждал в мазда 5. Води се директно запалване
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта