Как се четът грешките на фиеста

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Как се четът грешките на фиеста

Мнение от J6B » 16 юли 2006, 19:22

Та колата фиеста,92г,1.3-J6B,с помоща на светодиод се помъчих да прочета грешките от буксата но получавам само мигания по едно на всяка секунда,броих ги до 120 и се отказах,теста го проведох на запален двигател,на спрян непоказва нищо,имам две букси с по три крачета до акумулатора,с 2567 измервания хванах този сигнал но немога да разчета нищо,ако някой го е правил тоз номер нека да се похвали.....

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 17 юли 2006, 10:12

Прикачил съм две снимки, на които е показано къде ти се намира куплунга за диагностика и как да свържеш светодиода.
Има два теста за EEC-IV, при контакт (двигателя не работи) и при работещ двигател.
При провеждане на теста светодиода трябва да свети постоянно, отчитане то се прави по изгасването на светодиода.

При контакт:
След подаване на контакт диода светва постоянно. След няколко секунди примигва много бързо и след това започва показването на грешките.
Кодовете се показват на две групи мигания с пауза по 2 сек между тях. (пример: 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях, пауза 2 сек, 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях = 55).
Кодовете за грешки които са десетки (10,20,30...) се показват само с първото число, т.е. ако имаш пауза около 4 сек от предния код, после 2 мигания с 1 сек пауза м/у тях, после пак 4 сек. и следващ код значи кода е 20.
Кодовете на грешките се показват по два пъти. Ако искаш да изтриеш кодовете от паметта, премахни мостчето от куплунга м/у 2 и 3 по време на теста.

При работещ двигател:
Подава се контакт и няколко секунди след това, трябва да се запали двигателя иначе ще се стартира първия тест. Оборотите на колата трябва да почнат да се изменят нагоре-надолу. Ако това не се случи, значи компютъра не може да управлява двигателя и най-вероятно имаш проблем с моторчето за празния ход.
Пурвият код който трябва да излезе е 50, които е опознавателен код на EEC-IV. Липсата на този код, почти винаги означава проблем със компютъра или неговото свързване.
След появяване на код 50, трябва да се подаде рязко газ до достигане на 4000 об/мин. След това трябва да почне показването на кодовете за грешки.

Код 11 означава че няма грешки. Като направиш теста няколко пъти, ще свикнеш с броенето.
Прикачени файлове
dlc-led.jpg
Свързване на светодиода
dlc-led.jpg (5.39 KБ) Видяна 7150 пъти
DLC-fiesta.jpg
Местоположение на куплунга за диагностика
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 17 юли 2006, 21:08

Колега какво не ти харесва в работата на двигателя.
Ако свещите са добре(бяли) и харчи малко не рови не разваляй .
Ако те съмнява нещо по работата на двигателя най добре отиди в сервиз на диагностика.Най точно ще ти кажат.
*00133*

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 18 юли 2006, 01:51

Благодаря много за информацията,още на сутринта ще пробвам
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско,но от 4-5 месеца ми дава около 8 та за това взех да я човъркам,не че е много ама ме дразни като знам че ми е горяла по малко,мерих датчиците за температура на водата и на въздуха всичко 6 и затова реших преди да ида на диагностика да се опитам да изкопча нещо от нея и ако не стане вече е ясно...

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 18 юли 2006, 08:44

Грешките за всеки модел на форд различни ли са?
Защото намерих едно описание за Скорпио, където пишеше че код 11 е ниска компресия в цилиндър 2.
Има ли някаде по детайлно описание на тези кодове ?

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 18 юли 2006, 09:49

Виж тези

Таблица кодов
Для европейских Фордов (по материалам конференции http://www.auto.ru/wwwboard/ford" onclick="window.open(this.href);return false;):
10 Управляющий код, а также код указывающий момент, когда надо нажать педаль газа в тесте KOER
11 Неисправности не обнаружены
12 Расходомер воздуха 1 (VAF-1)
13 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT)
14 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT) или (ACT)
15 Датчик положения педали газа (датчик положения дроссельной заслонки (TPS))
16 Расходомер воздуха 2 (VAF-2)
17 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP)
18 Низкое напряжение аккумуляторной батареи
19 Оперативная память KAM (Keep Alive Memory)
20 Код разделения
21 Ненормальный сигнал зажигания (PIP)
22 VAF-1 - слишком большой сигнал
23 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - слишком большой сигнал)
24 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT - слишком большой сигнал)
25 Датчик положения педали газа (TPS - слишком большой сигнал)
26 VAF-2 - слишком большой сигнал
27 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - слишком большой сигнал)
28 Лямбда-зонд (HEGO) - сигнал "богатая" смесь(для двигателя 2.0 DOHC 16V - лямбда-зонд №1)
29 Лямбда-зонд №2 (только 2.0 DOHC 16V)
30 Маркерный код - 6 цил. двигатель
31 Неполадка памяти блока управления (неисправность модуля управления)
32 VAF-1 - сигнал слишком мал
33 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - сигнал слишком мал)
34 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT)
35 Датчик положения педали газа (TPS - сигнал слишком мал)
36 VAF-2 - сигнал слишком мал
37 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - сигнал слишком мал)
38 HEGO - сигнал "бедная" смесь (для 2.0 DOHC 16V - HEGO-1)
39 HEGO-2 - сигнал "бедная" смесь (только для 2.0 DOHC 16V)
40 Не используется
41 VAF-1 - нет отклика на педаль газа в тесте KOER
42 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
43 Датчик положения педали газа (TPS - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
44 Педаль газа не нажата (слишком поздняя реакция на команду "нажать педаль газа" (код 10) в тесте КОЕR)
45 Неисправность датчика скорости (VSS)
46 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - максимальные обороты XX не достигнуты)
47 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - минимальные обороты XX не достигнуты)
48 Клапан управления холостым ходом (или переключатель "холостой ход" для двигателей CFI)
49 Клапан системы рециркуляции выхлопных газов (EGR)
50 На автомобиле установлен блок европейского типа
57 Перемещение педали газа при проверке
60 Прибор в режиме сервиса
70 Прибор в режиме конец сервиса
73 Canister Purge Solenoid (Camp) (Неисправность частотного клапана фильтра с активным углем системы вентиляции бензобака)
74 Неисправность устройства переключения автоматической коробки передач с 3 на 4
75 Неисправность электроклапана переключения передач.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 18 юли 2006, 13:57

За самодиагностиката. Това е сканирано от книжката " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" AUTO POINT 1999 г.
Прикачени файлове
Doc1.doc
(489 KБ) Свален 328 пъти
Doc2.doc
(352.5 KБ) Свален 289 пъти
Doc3.doc
(309 KБ) Свален 284 пъти
Doc4.doc
(488 KБ) Свален 294 пъти
Doc5.doc
(548 KБ) Свален 325 пъти
Doc6.doc
(541 KБ) Свален 325 пъти
Doc7.doc
(483.5 KБ) Свален 440 пъти

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 19 юли 2006, 06:59

J6B,
Един бърз въпрос.Клапаните от кога не си регулирал и какви параметри трябва да имат.(20 смукателни ,30 изпускателни или греша)
А за разхода на газ и бензин.
Цитат:J6B,
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско

С Каква газ караш.Иаз съм на газ от скоро но на бензин не съм имал тия показатели градско камоли на газ.Това са ми показателите на извън градско на бензин на мен.
Вярно и аз от година и половина не съм гледал хлабината на клапаните.Все утре,нали върви.
С какви свещи си,въздушния филтър кактие.
*00133*

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 20 юли 2006, 00:55

Благодаря на всички отзовали се
Проблема е решен дет са вика без пари но с доста нерви.
Какво излезна:излезна скъсана жица на ламбда сондата,обаче много кофти скъсана,тези кабели съм ги гледал да не кажа сто пъти ще са малко,като пипнеш кабелчетата изглеждат здрави но уви,една от четирите жички се беше допряла до купето и се беше изтъркала но само многожичното жило,половината от изолацията си беше здрава и на пръв оглед всичко беше шес,мамка им и кабелчета пукнал съм ги от наблюдения и не съм ги видял явно както трябва,откачих акумулатора за 5-6 мин закачам и веднага засечка с 5 лева газ по 97 стотинки,минах 83 км като от тях не повече от 5 са на бензин,идва около 6,6 на сто май,м даа още като видях че е скъсана жичката и си казах сега ако не стане няма от какво да е и май съм бил прав..
А относно извънградското последно миналата година есента решихме да си направим разходка до Велико Търново,от Пловдив до там ми даде средно 6,1 газ като бяхме 4 човека в колата средно по 90 кг +малко багаж,минах през Шипка,спирал съм на няколко пъти с цел "пикане"+ снимки на природата....
Относно въз.филтър,сменям го преди 10000 км по моя преценка,сега е на около 6000,свещите са ngk,по едно време,около нова година четох статия как да си подготвим колата за зимата и ей така профилактично си взех autolite ако не се лъжа,карах ги 2000 км и ги хвърлих щото излезнаха боклуци,сега съм пак със старите ngk,не ги знам на колко хиляди са ама като им гледам външния вид спрямо тия на 2-хиляди трябва да са поне на 30-40 хил.,клапаните не съм ги човъркал до сега,щях но като си смених маслото с mobil и се отказах от тази операция.
Тоя разход го постигам като не прехвърлям границата от 80-90 км в час,миналата година лятото е била и на газ анализатор при предишния и собственик,поне така каза...на бензин от както съм я взел вече една година не съм я засичал знаете защо,карам само на газ,на бензин паля и на 1800 минава самичка на газ,даже сега топлия сезон я паля и на газ..
Та това е колицата ми,доволен съм много
Купи си форд да си горд.... :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта