Как се четът грешките на фиеста
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Как се четът грешките на фиеста
Та колата фиеста,92г,1.3-J6B,с помоща на светодиод се помъчих да прочета грешките от буксата но получавам само мигания по едно на всяка секунда,броих ги до 120 и се отказах,теста го проведох на запален двигател,на спрян непоказва нищо,имам две букси с по три крачета до акумулатора,с 2567 измервания хванах този сигнал но немога да разчета нищо,ако някой го е правил тоз номер нека да се похвали.....
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Прикачил съм две снимки, на които е показано къде ти се намира куплунга за диагностика и как да свържеш светодиода.
Има два теста за EEC-IV, при контакт (двигателя не работи) и при работещ двигател.
При провеждане на теста светодиода трябва да свети постоянно, отчитане то се прави по изгасването на светодиода.
При контакт:
След подаване на контакт диода светва постоянно. След няколко секунди примигва много бързо и след това започва показването на грешките.
Кодовете се показват на две групи мигания с пауза по 2 сек между тях. (пример: 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях, пауза 2 сек, 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях = 55).
Кодовете за грешки които са десетки (10,20,30...) се показват само с първото число, т.е. ако имаш пауза около 4 сек от предния код, после 2 мигания с 1 сек пауза м/у тях, после пак 4 сек. и следващ код значи кода е 20.
Кодовете на грешките се показват по два пъти. Ако искаш да изтриеш кодовете от паметта, премахни мостчето от куплунга м/у 2 и 3 по време на теста.
При работещ двигател:
Подава се контакт и няколко секунди след това, трябва да се запали двигателя иначе ще се стартира първия тест. Оборотите на колата трябва да почнат да се изменят нагоре-надолу. Ако това не се случи, значи компютъра не може да управлява двигателя и най-вероятно имаш проблем с моторчето за празния ход.
Пурвият код който трябва да излезе е 50, които е опознавателен код на EEC-IV. Липсата на този код, почти винаги означава проблем със компютъра или неговото свързване.
След появяване на код 50, трябва да се подаде рязко газ до достигане на 4000 об/мин. След това трябва да почне показването на кодовете за грешки.
Код 11 означава че няма грешки. Като направиш теста няколко пъти, ще свикнеш с броенето.
Има два теста за EEC-IV, при контакт (двигателя не работи) и при работещ двигател.
При провеждане на теста светодиода трябва да свети постоянно, отчитане то се прави по изгасването на светодиода.
При контакт:
След подаване на контакт диода светва постоянно. След няколко секунди примигва много бързо и след това започва показването на грешките.
Кодовете се показват на две групи мигания с пауза по 2 сек между тях. (пример: 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях, пауза 2 сек, 5 мигания с пауза 1 сек м/у тях = 55).
Кодовете за грешки които са десетки (10,20,30...) се показват само с първото число, т.е. ако имаш пауза около 4 сек от предния код, после 2 мигания с 1 сек пауза м/у тях, после пак 4 сек. и следващ код значи кода е 20.
Кодовете на грешките се показват по два пъти. Ако искаш да изтриеш кодовете от паметта, премахни мостчето от куплунга м/у 2 и 3 по време на теста.
При работещ двигател:
Подава се контакт и няколко секунди след това, трябва да се запали двигателя иначе ще се стартира първия тест. Оборотите на колата трябва да почнат да се изменят нагоре-надолу. Ако това не се случи, значи компютъра не може да управлява двигателя и най-вероятно имаш проблем с моторчето за празния ход.
Пурвият код който трябва да излезе е 50, които е опознавателен код на EEC-IV. Липсата на този код, почти винаги означава проблем със компютъра или неговото свързване.
След появяване на код 50, трябва да се подаде рязко газ до достигане на 4000 об/мин. След това трябва да почне показването на кодовете за грешки.
Код 11 означава че няма грешки. Като направиш теста няколко пъти, ще свикнеш с броенето.
- Прикачени файлове
-
- Свързване на светодиода
- dlc-led.jpg (5.39 KБ) Видяна 7147 пъти
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Благодаря много за информацията,още на сутринта ще пробвам
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско,но от 4-5 месеца ми дава около 8 та за това взех да я човъркам,не че е много ама ме дразни като знам че ми е горяла по малко,мерих датчиците за температура на водата и на въздуха всичко 6 и затова реших преди да ида на диагностика да се опитам да изкопча нещо от нея и ако не стане вече е ясно...
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско,но от 4-5 месеца ми дава около 8 та за това взех да я човъркам,не че е много ама ме дразни като знам че ми е горяла по малко,мерих датчиците за температура на водата и на въздуха всичко 6 и затова реших преди да ида на диагностика да се опитам да изкопча нещо от нея и ако не стане вече е ясно...
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Виж тези
Таблица кодов
Для европейских Фордов (по материалам конференции http://www.auto.ru/wwwboard/ford" onclick="window.open(this.href);return false;):
10 Управляющий код, а также код указывающий момент, когда надо нажать педаль газа в тесте KOER
11 Неисправности не обнаружены
12 Расходомер воздуха 1 (VAF-1)
13 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT)
14 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT) или (ACT)
15 Датчик положения педали газа (датчик положения дроссельной заслонки (TPS))
16 Расходомер воздуха 2 (VAF-2)
17 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP)
18 Низкое напряжение аккумуляторной батареи
19 Оперативная память KAM (Keep Alive Memory)
20 Код разделения
21 Ненормальный сигнал зажигания (PIP)
22 VAF-1 - слишком большой сигнал
23 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - слишком большой сигнал)
24 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT - слишком большой сигнал)
25 Датчик положения педали газа (TPS - слишком большой сигнал)
26 VAF-2 - слишком большой сигнал
27 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - слишком большой сигнал)
28 Лямбда-зонд (HEGO) - сигнал "богатая" смесь(для двигателя 2.0 DOHC 16V - лямбда-зонд №1)
29 Лямбда-зонд №2 (только 2.0 DOHC 16V)
30 Маркерный код - 6 цил. двигатель
31 Неполадка памяти блока управления (неисправность модуля управления)
32 VAF-1 - сигнал слишком мал
33 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - сигнал слишком мал)
34 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT)
35 Датчик положения педали газа (TPS - сигнал слишком мал)
36 VAF-2 - сигнал слишком мал
37 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - сигнал слишком мал)
38 HEGO - сигнал "бедная" смесь (для 2.0 DOHC 16V - HEGO-1)
39 HEGO-2 - сигнал "бедная" смесь (только для 2.0 DOHC 16V)
40 Не используется
41 VAF-1 - нет отклика на педаль газа в тесте KOER
42 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
43 Датчик положения педали газа (TPS - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
44 Педаль газа не нажата (слишком поздняя реакция на команду "нажать педаль газа" (код 10) в тесте КОЕR)
45 Неисправность датчика скорости (VSS)
46 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - максимальные обороты XX не достигнуты)
47 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - минимальные обороты XX не достигнуты)
48 Клапан управления холостым ходом (или переключатель "холостой ход" для двигателей CFI)
49 Клапан системы рециркуляции выхлопных газов (EGR)
50 На автомобиле установлен блок европейского типа
57 Перемещение педали газа при проверке
60 Прибор в режиме сервиса
70 Прибор в режиме конец сервиса
73 Canister Purge Solenoid (Camp) (Неисправность частотного клапана фильтра с активным углем системы вентиляции бензобака)
74 Неисправность устройства переключения автоматической коробки передач с 3 на 4
75 Неисправность электроклапана переключения передач.
Таблица кодов
Для европейских Фордов (по материалам конференции http://www.auto.ru/wwwboard/ford" onclick="window.open(this.href);return false;):
10 Управляющий код, а также код указывающий момент, когда надо нажать педаль газа в тесте KOER
11 Неисправности не обнаружены
12 Расходомер воздуха 1 (VAF-1)
13 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT)
14 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT) или (ACT)
15 Датчик положения педали газа (датчик положения дроссельной заслонки (TPS))
16 Расходомер воздуха 2 (VAF-2)
17 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP)
18 Низкое напряжение аккумуляторной батареи
19 Оперативная память KAM (Keep Alive Memory)
20 Код разделения
21 Ненормальный сигнал зажигания (PIP)
22 VAF-1 - слишком большой сигнал
23 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - слишком большой сигнал)
24 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT - слишком большой сигнал)
25 Датчик положения педали газа (TPS - слишком большой сигнал)
26 VAF-2 - слишком большой сигнал
27 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - слишком большой сигнал)
28 Лямбда-зонд (HEGO) - сигнал "богатая" смесь(для двигателя 2.0 DOHC 16V - лямбда-зонд №1)
29 Лямбда-зонд №2 (только 2.0 DOHC 16V)
30 Маркерный код - 6 цил. двигатель
31 Неполадка памяти блока управления (неисправность модуля управления)
32 VAF-1 - сигнал слишком мал
33 Датчик температуры охлаждающей жидкости (ECT - сигнал слишком мал)
34 Датчик температуры поступающего воздуха (VAT/ACT)
35 Датчик положения педали газа (TPS - сигнал слишком мал)
36 VAF-2 - сигнал слишком мал
37 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - сигнал слишком мал)
38 HEGO - сигнал "бедная" смесь (для 2.0 DOHC 16V - HEGO-1)
39 HEGO-2 - сигнал "бедная" смесь (только для 2.0 DOHC 16V)
40 Не используется
41 VAF-1 - нет отклика на педаль газа в тесте KOER
42 Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
43 Датчик положения педали газа (TPS - нет отклика на педаль газа в тесте KOER)
44 Педаль газа не нажата (слишком поздняя реакция на команду "нажать педаль газа" (код 10) в тесте КОЕR)
45 Неисправность датчика скорости (VSS)
46 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - максимальные обороты XX не достигнуты)
47 Клапан управления холостым ходом ((ISC) - минимальные обороты XX не достигнуты)
48 Клапан управления холостым ходом (или переключатель "холостой ход" для двигателей CFI)
49 Клапан системы рециркуляции выхлопных газов (EGR)
50 На автомобиле установлен блок европейского типа
57 Перемещение педали газа при проверке
60 Прибор в режиме сервиса
70 Прибор в режиме конец сервиса
73 Canister Purge Solenoid (Camp) (Неисправность частотного клапана фильтра с активным углем системы вентиляции бензобака)
74 Неисправность устройства переключения автоматической коробки передач с 3 на 4
75 Неисправность электроклапана переключения передач.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
J6B,
Един бърз въпрос.Клапаните от кога не си регулирал и какви параметри трябва да имат.(20 смукателни ,30 изпускателни или греша)
А за разхода на газ и бензин.
Цитат:J6B,
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско
С Каква газ караш.Иаз съм на газ от скоро но на бензин не съм имал тия показатели градско камоли на газ.Това са ми показателите на извън градско на бензин на мен.
Вярно и аз от година и половина не съм гледал хлабината на клапаните.Все утре,нали върви.
С какви свещи си,въздушния филтър кактие.
Един бърз въпрос.Клапаните от кога не си регулирал и какви параметри трябва да имат.(20 смукателни ,30 изпускателни или греша)
А за разхода на газ и бензин.
Цитат:J6B,
Ами проблема е в това,че взе да ми гори малко повече,преди ми гореше от 6,3 до 6,7 газ може да се каже градско
С Каква газ караш.Иаз съм на газ от скоро но на бензин не съм имал тия показатели градско камоли на газ.Това са ми показателите на извън градско на бензин на мен.
Вярно и аз от година и половина не съм гледал хлабината на клапаните.Все утре,нали върви.
С какви свещи си,въздушния филтър кактие.

- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Благодаря на всички отзовали се
Проблема е решен дет са вика без пари но с доста нерви.
Какво излезна:излезна скъсана жица на ламбда сондата,обаче много кофти скъсана,тези кабели съм ги гледал да не кажа сто пъти ще са малко,като пипнеш кабелчетата изглеждат здрави но уви,една от четирите жички се беше допряла до купето и се беше изтъркала но само многожичното жило,половината от изолацията си беше здрава и на пръв оглед всичко беше шес,мамка им и кабелчета пукнал съм ги от наблюдения и не съм ги видял явно както трябва,откачих акумулатора за 5-6 мин закачам и веднага засечка с 5 лева газ по 97 стотинки,минах 83 км като от тях не повече от 5 са на бензин,идва около 6,6 на сто май,м даа още като видях че е скъсана жичката и си казах сега ако не стане няма от какво да е и май съм бил прав..
А относно извънградското последно миналата година есента решихме да си направим разходка до Велико Търново,от Пловдив до там ми даде средно 6,1 газ като бяхме 4 човека в колата средно по 90 кг +малко багаж,минах през Шипка,спирал съм на няколко пъти с цел "пикане"+ снимки на природата....
Относно въз.филтър,сменям го преди 10000 км по моя преценка,сега е на около 6000,свещите са ngk,по едно време,около нова година четох статия как да си подготвим колата за зимата и ей така профилактично си взех autolite ако не се лъжа,карах ги 2000 км и ги хвърлих щото излезнаха боклуци,сега съм пак със старите ngk,не ги знам на колко хиляди са ама като им гледам външния вид спрямо тия на 2-хиляди трябва да са поне на 30-40 хил.,клапаните не съм ги човъркал до сега,щях но като си смених маслото с mobil и се отказах от тази операция.
Тоя разход го постигам като не прехвърлям границата от 80-90 км в час,миналата година лятото е била и на газ анализатор при предишния и собственик,поне така каза...на бензин от както съм я взел вече една година не съм я засичал знаете защо,карам само на газ,на бензин паля и на 1800 минава самичка на газ,даже сега топлия сезон я паля и на газ..
Та това е колицата ми,доволен съм много
Купи си форд да си горд....
Проблема е решен дет са вика без пари но с доста нерви.
Какво излезна:излезна скъсана жица на ламбда сондата,обаче много кофти скъсана,тези кабели съм ги гледал да не кажа сто пъти ще са малко,като пипнеш кабелчетата изглеждат здрави но уви,една от четирите жички се беше допряла до купето и се беше изтъркала но само многожичното жило,половината от изолацията си беше здрава и на пръв оглед всичко беше шес,мамка им и кабелчета пукнал съм ги от наблюдения и не съм ги видял явно както трябва,откачих акумулатора за 5-6 мин закачам и веднага засечка с 5 лева газ по 97 стотинки,минах 83 км като от тях не повече от 5 са на бензин,идва около 6,6 на сто май,м даа още като видях че е скъсана жичката и си казах сега ако не стане няма от какво да е и май съм бил прав..
А относно извънградското последно миналата година есента решихме да си направим разходка до Велико Търново,от Пловдив до там ми даде средно 6,1 газ като бяхме 4 човека в колата средно по 90 кг +малко багаж,минах през Шипка,спирал съм на няколко пъти с цел "пикане"+ снимки на природата....
Относно въз.филтър,сменям го преди 10000 км по моя преценка,сега е на около 6000,свещите са ngk,по едно време,около нова година четох статия как да си подготвим колата за зимата и ей така профилактично си взех autolite ако не се лъжа,карах ги 2000 км и ги хвърлих щото излезнаха боклуци,сега съм пак със старите ngk,не ги знам на колко хиляди са ама като им гледам външния вид спрямо тия на 2-хиляди трябва да са поне на 30-40 хил.,клапаните не съм ги човъркал до сега,щях но като си смених маслото с mobil и се отказах от тази операция.
Тоя разход го постигам като не прехвърлям границата от 80-90 км в час,миналата година лятото е била и на газ анализатор при предишния и собственик,поне така каза...на бензин от както съм я взел вече една година не съм я засичал знаете защо,карам само на газ,на бензин паля и на 1800 минава самичка на газ,даже сега топлия сезон я паля и на газ..
Та това е колицата ми,доволен съм много
Купи си форд да си горд....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта