голям проблем

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

голям проблем

Мнение от redo » 27 авг 2006, 21:39

господа, колата е форд орион 1,6 дизел 89г. по време на каране изведнъж започна да придърпва и гасне. смених филтъра- продължи. някой ми каза да сваля маркуча, който влиза във филтъра и да го продухам при отворен резервоар, в слчай че има боклуче, не помогна. Свалях и чистих резервоара, прегледах на канал сантиметър по сантиметър магостралата на горивото за евентуални течове или пробиви, откъдето да влиза въздух, но нищо не открих. колата пали, но след 40-50 секунди губи мощност и гасне сякаш има въздух.
МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 27 авг 2006, 22:10

Напълни филтъра с нафта и го остави да се закисне. На помпата между тръбичките които отиват към дюзите има болт за глух ключ 10. Отвий го и повърти на стартер докато излезе чиста нафта от там. Откачи обратния маркуч и виж връща ли нещо. Докладвай за резултатите.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: голям проблем

Мнение от diesel1.6 » 27 авг 2006, 22:42

счупило се е нещо. за смучене на въздух проверката е да си сложиш два метра прозрачен маркуч на изхода на помпата, за излишното гориво, и да гледаш колко мехури има там. ако са единични, през секунда или повече, не са те причината - не трябва да ги има, но няма да причинят загасване на двигателя. такъв дълъг маркуч може да се гледа и докато караш.
а не ти ли пуши бяло, когато вземе да придърпва и реши да гасне? това може да е от разместване на центровката. в такъв случай би вървяла докато действа системата за предварение за студен двигател, тя работи точно толкова - 45 - 90 сек.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 27 авг 2006, 23:31

белият пушък го има точно когато вземе да губи мощност преди да изгасне. иначе при форсиране е черен.
иначе за помпата - два дена я мъчих да обезвъздушавам и то точно от дюзите, така че мисля че вече се е завъртяла нафтата там.
за прозрачния маркуч как не се сетих, ще пробвам тия дни, но все повече си мисля, че проблемът не е от въздух. ако се е изместила центровка как да разбера и това не сава ли само в големите студове?

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 03 сеп 2006, 22:53

Господа, имам някакво менте упътване на FORD и смятам сам да си проверявам центровката, така че ако може да ми дадете някакви полезни съвети ще съм благодарен.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 18 сеп 2006, 20:54

Центровката си беше добре. Смених и клапана от който зависи подаването на гориовото, но пак същия проблем - работи около минута и гасне.
Един ми каза да пробвам с друг филтър, защото този може да не е истински... :!:
Ще пробвам все пак.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 18 сеп 2006, 21:53

Вземи е разходи до някоя бензиностанция и купи една добавка ЛИК и Моли за дизелово гориво тя е една от най ефикасните добавки определено ще има ефект :D
Това го казвам защото от личен опит знам че нафтата в нафтекс от където почти всички бензиностанции зареждад последните 3 седмици е много гадна сменихме филтрите на всички влекачи и леки коли на фирмата дай боже до помпата да не е стигнала вода че тогава лошо :D
Купи си Форд и бъди щаслив

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 сеп 2006, 09:20

На комшията май му се случи нещо такова в Неделя вечерта.
Зет му, който е автомонтьор, ми обясни за някакъв клапан, който след износване на гумичката не искал да отваря и като го бутнеш се оправяло, но е за смяна.
Понеже обяснението е толкова мъгливо, че и на мен не ми е ясно довечера ще питам пак. Дано го запомня, а и ако може да го видя и снимам ще е най-добре.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 сеп 2006, 13:50

Снощи питах и ето информацията:

На горивната помпа има електрически клапан, който трябва да спира притока на гориво при гасенето на двигателя. С времето гуменото уплътнение се скапва и клапъна не отваря или изчезва тока към него поради някаква причина.

Потребителски аватар
krus
потребител
потребител
Мнения: 68
Регистриран: 31 авг 2005, 13:25
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier 1.6 16V 2005
Местоположение: Берлин, Германия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krus » 20 сеп 2006, 16:37

Имах същия проблем с моето Мони. Първо палеше трудно, после палеше за около минута и угасваше, а накрая - умря съвсем.
Оказа се, че гумените уплътнения, както на електроклапана, така и вътре в помпата са заминали (разядени от лоша нафта - каза майсторът). Ако бях отишъл навреме на сервиз можеше да ми се размине само със смяна на електроклапана, ама.....
Така, че моят съвет е: Намери си добър майстор и стискай палци да е прецакан само електроклапана, защото ремонтът на помпата излиза солено.
Животът на Земята е доста скъп, но включва безплатна обиколка около Слънцето всяка година.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 20 сеп 2006, 18:48

както писах по-горе клапана го смених и проблема си остана. Парадокса обаче е, че като сложих стария филтър колата тръгна. Ония измекяри са ми продали филтър менте, сигурно не е уплътнявал. Ше видим до кога ще върви...

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 29 сеп 2006, 21:02

със стария филтър вървя 4-5 километра и пак същото- пали, работи, гасне. Сложих трети филтър - нов, след 4 км. изгасна. Колата е прибрана с дърпане в гараж и чака постовете ви.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 29 сеп 2006, 21:15

Пробва ли с опита с двата маркуча ,ако си щом си сигурен за нафтопровода премини към следващ варянт(разглобявяне на помпа),ако ли не премини към дюзи, и т.н. докато не решиш проблема. По принцип белият пушек е признак ,че не доизгаря нафтата ,щом е черен значи е масло(но при форсиране е нормално)! Това от моя скромен опит! :lol:


Успех! :wink:

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 10 окт 2006, 19:13

Най-накрая разбрах какво е - запушен отдушник на резервоара. Сега е OK.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 10 окт 2006, 23:28

redo написа:Господа, имам някакво менте упътване на FORD и смятам сам да си проверявам центровката, така че ако може да ми дадете някакви полезни съвети ще съм благодарен.
трябвало е да сложиш прозрачен маркуч на изхода на помпата... и тогава щеше да се объркаш че е смучене на въздух :D :D . то си е било така, но основната причина друга. поне нямаше да проверяваш центровката.
а може ли да сканираш упътването за форд, ако е за този двигател?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта