Проблем с водното охлаждане

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
naasko
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 юли 2005, 22:59
Модел на автомобила: Ford Escort 85г. 1.1 бензин
Местоположение: България
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с водното охлаждане

Мнение от naasko » 31 окт 2006, 20:57

Здравейте колеги, може да не е точно тук мястото за питането ми за което се извинявам предварително. Та значи онзи ден реших да сипя антифриз в колата, която е ФОРД ЕСКОРТ 85 г.1.1 бензин С къдравите стопове и гледам че казанчето за водата е празно, но не се притесних понеже щях да източвам цялата система и да сипвам антифриз. Извадих маркуча от долния край на радиатора и източих водата която видимо беше около 3 или там някъде литра и налях антифриз до максимума на казанчето после запалих колата и реших да изчакам да загрее за да видя дали се включва и перка на радиатора понеже преди време сменях термодатчика за перката и имам едно на ум.
И значи проверих дали и двата кръга работят и е всичко точно първо малкия и после започна и радиатора да се загрява, но в един момент от капачката на казанчето започна да бълва вода като вулкан и перката не се включи а като го изгасих двигателя вътре се чуваше като свистене . Проверих свещите сухи са всички цилиндри си работят маслото е чисто и гъсто както и антифриза си е чист. Предположих, че и този датчик си е отишъл и купих нов които е на 95-100 а фабрично е на 100-108 мисля. Източих на ново всичко и оставих незавит датчика а той се намира отгоре на двигателя за да не се получи въздушна възглавница и го завих накрая и долях понеже започна да изтича от там водата, но точно преди да се включи перката започна пак да излиза вода, но се оправи като се включи перката и после пак така на границата. Моля ви простете ми че толкова дълго и подробно го написах ,но съм новак и може би затова. Та кажете ми къде да търся проблема допитвам се до вас понеже в момента съм малко ограничен финансово а и забравих да кажа стрелката за водата на таблото вътре си е на средата и малко като се качи си включва перката не е в червените зони, но излиза вода и ме притеснява а преди време сменявах водната помпа. Ще съм ви много благодарен ако ме ориентирате.
Предварително ви благодаря

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 31 окт 2006, 22:11

Първо здравей.
Според мен сее получила въздушна възглавница в охладителната система.
Един прос трик .Стисни маркучите на охладителната система няколко пъти като преди това отвориш кранчето на парното.По този начин ако има някаде тапа ще отиде в разширителния съд.
а за термостата не би трябвало дае повече от 92-98 градуса.
Под ръка нямам данни ,но доколкото си спомням е около92градуса.
Дано съм ти помогнал.Пиши!
*00133*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 31 окт 2006, 22:19

Проблема е , че не затваряш капачката на разширителния съд, съответно системата не е под налягане и завира по-рано. Нормално е да кипне преди да се включи вентилатора.
По-подробно съм го дискутирал тук.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#34163" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 окт 2006, 22:57

На моя дъртия (Escort '87 1,3HCS) като смених датчикa, до колкото помня цифрите бяха :
95 - включва
83 - изключва
Може и да не са така но съм убеден, че са под твоите 100.
Това обаче не мисля, че голям проблем.
Проблема според мен е това което НАСКО ти е написал за капачката.
Начи в капачката има клапан които държи определено налягане в системата.
Ако си сложил капачката и пак тича да излиза, значи клапана е отворен.
За пробата сложи един наелон на гърловината и завии капачката и виж какво ще стане, обаче има вероятност да направиш щуротия.
Ако не намери слаба връзка ще пръсне някой маркуч. За пробата само и като ти е под контрол мисля, че можеш да опиташ НО НЕ КАРАЙ ТАКА.
Ако е капачката съответно тръгваш да си дириш друга. На мен ми се подмята една тука :)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с водното охлаждане

Мнение от kEFi » 31 окт 2006, 22:59

naasko написа:...................
Не се притеснявай! Просто системата се самообезвъздушава. Няма откъде другаде да излезе въздуха...

naasko
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 юли 2005, 22:59
Модел на автомобила: Ford Escort 85г. 1.1 бензин
Местоположение: България
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от naasko » 31 окт 2006, 23:52

Shark ми даде идеи да включа парното от студен старт за да избяга въздуха но kEFi
при мен ако оставя така да се обезвъздуши ще ходя за 3 нови литра антифриз понеже е като геизер от раз :roll:

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 01 ное 2006, 09:26

naasko ти на отворена капачка ли чакаш да се включи перката бе... :shock:
ако е така ...е няма да стане ...налей си антифриза , запали да позагрее,през това време можеш да доливаш,затегни капачката, загрей мотора да включи перката и вече след като спре (поне при мен е така ) вече можеш да отвориш капачката ако толкова искаш :wink:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 ное 2006, 10:41

Да - наистина капачката трябва да е затворена. При форд системата се самообезвъздушава, но при затворена капачка.
Най-добре налей до макс. антифриз, затвори капачката, изчакай да се включи два пъти перката, след това остави колата да изстине и ако е нужно долей още антифриз.
:idea: Още отначало, като затвориш капачката и докато чакаш да загрее и включи перката е добре да "помпаш" на горния маркуч. Стискаш и пускаш енергично маркуча - так помагаш ДВГ-то да се обезвъздуши.

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 01 ное 2006, 11:27

Ако не се лъжа, процедурата беше следната:
1. Източване...бля-бля-бля...при максимално отворено парно. Помага се с подходящ наклон на колата спрямо мястото на източване.
2. Пълнене
- пак се помага с подходящ наклон (може и без, един вид побългаряване :wink: ) така че казанчето да е най-най високо. Парното отворено.
- сипва се до макс
- пали се и при нужда се долива, но не до макс (това на отворена капачка), помага се с помпане...
- затваря се капачката, чака се включване на перката. После Брок го е писал. Но, поне аз си помагам (спестявам си чакане) при работеща перка леко отвивам капачката да си излезе въздуха (като при разклатена бутилка кола примерно, така че да не пръска :wink: )...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта