Проблем с водното охлаждане
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 юли 2005, 22:59
- Модел на автомобила: Ford Escort 85г. 1.1 бензин
- Местоположение: България
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с водното охлаждане
Здравейте колеги, може да не е точно тук мястото за питането ми за което се извинявам предварително. Та значи онзи ден реших да сипя антифриз в колата, която е ФОРД ЕСКОРТ 85 г.1.1 бензин С къдравите стопове и гледам че казанчето за водата е празно, но не се притесних понеже щях да източвам цялата система и да сипвам антифриз. Извадих маркуча от долния край на радиатора и източих водата която видимо беше около 3 или там някъде литра и налях антифриз до максимума на казанчето после запалих колата и реших да изчакам да загрее за да видя дали се включва и перка на радиатора понеже преди време сменях термодатчика за перката и имам едно на ум.
И значи проверих дали и двата кръга работят и е всичко точно първо малкия и после започна и радиатора да се загрява, но в един момент от капачката на казанчето започна да бълва вода като вулкан и перката не се включи а като го изгасих двигателя вътре се чуваше като свистене . Проверих свещите сухи са всички цилиндри си работят маслото е чисто и гъсто както и антифриза си е чист. Предположих, че и този датчик си е отишъл и купих нов които е на 95-100 а фабрично е на 100-108 мисля. Източих на ново всичко и оставих незавит датчика а той се намира отгоре на двигателя за да не се получи въздушна възглавница и го завих накрая и долях понеже започна да изтича от там водата, но точно преди да се включи перката започна пак да излиза вода, но се оправи като се включи перката и после пак така на границата. Моля ви простете ми че толкова дълго и подробно го написах ,но съм новак и може би затова. Та кажете ми къде да търся проблема допитвам се до вас понеже в момента съм малко ограничен финансово а и забравих да кажа стрелката за водата на таблото вътре си е на средата и малко като се качи си включва перката не е в червените зони, но излиза вода и ме притеснява а преди време сменявах водната помпа. Ще съм ви много благодарен ако ме ориентирате.
Предварително ви благодаря
И значи проверих дали и двата кръга работят и е всичко точно първо малкия и после започна и радиатора да се загрява, но в един момент от капачката на казанчето започна да бълва вода като вулкан и перката не се включи а като го изгасих двигателя вътре се чуваше като свистене . Проверих свещите сухи са всички цилиндри си работят маслото е чисто и гъсто както и антифриза си е чист. Предположих, че и този датчик си е отишъл и купих нов които е на 95-100 а фабрично е на 100-108 мисля. Източих на ново всичко и оставих незавит датчика а той се намира отгоре на двигателя за да не се получи въздушна възглавница и го завих накрая и долях понеже започна да изтича от там водата, но точно преди да се включи перката започна пак да излиза вода, но се оправи като се включи перката и после пак така на границата. Моля ви простете ми че толкова дълго и подробно го написах ,но съм новак и може би затова. Та кажете ми къде да търся проблема допитвам се до вас понеже в момента съм малко ограничен финансово а и забравих да кажа стрелката за водата на таблото вътре си е на средата и малко като се качи си включва перката не е в червените зони, но излиза вода и ме притеснява а преди време сменявах водната помпа. Ще съм ви много благодарен ако ме ориентирате.
Предварително ви благодаря
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Първо здравей.
Според мен сее получила въздушна възглавница в охладителната система.
Един прос трик .Стисни маркучите на охладителната система няколко пъти като преди това отвориш кранчето на парното.По този начин ако има някаде тапа ще отиде в разширителния съд.
а за термостата не би трябвало дае повече от 92-98 градуса.
Под ръка нямам данни ,но доколкото си спомням е около92градуса.
Дано съм ти помогнал.Пиши!
Според мен сее получила въздушна възглавница в охладителната система.
Един прос трик .Стисни маркучите на охладителната система няколко пъти като преди това отвориш кранчето на парното.По този начин ако има някаде тапа ще отиде в разширителния съд.
а за термостата не би трябвало дае повече от 92-98 градуса.
Под ръка нямам данни ,но доколкото си спомням е около92градуса.
Дано съм ти помогнал.Пиши!

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Проблема е , че не затваряш капачката на разширителния съд, съответно системата не е под налягане и завира по-рано. Нормално е да кипне преди да се включи вентилатора.
По-подробно съм го дискутирал тук.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#34163" onclick="window.open(this.href);return false;
По-подробно съм го дискутирал тук.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#34163" onclick="window.open(this.href);return false;
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На моя дъртия (Escort '87 1,3HCS) като смених датчикa, до колкото помня цифрите бяха :
95 - включва
83 - изключва
Може и да не са така но съм убеден, че са под твоите 100.
Това обаче не мисля, че голям проблем.
Проблема според мен е това което НАСКО ти е написал за капачката.
Начи в капачката има клапан които държи определено налягане в системата.
Ако си сложил капачката и пак тича да излиза, значи клапана е отворен.
За пробата сложи един наелон на гърловината и завии капачката и виж какво ще стане, обаче има вероятност да направиш щуротия.
Ако не намери слаба връзка ще пръсне някой маркуч. За пробата само и като ти е под контрол мисля, че можеш да опиташ НО НЕ КАРАЙ ТАКА.
Ако е капачката съответно тръгваш да си дириш друга. На мен ми се подмята една тука
95 - включва
83 - изключва
Може и да не са така но съм убеден, че са под твоите 100.
Това обаче не мисля, че голям проблем.
Проблема според мен е това което НАСКО ти е написал за капачката.
Начи в капачката има клапан които държи определено налягане в системата.
Ако си сложил капачката и пак тича да излиза, значи клапана е отворен.
За пробата сложи един наелон на гърловината и завии капачката и виж какво ще стане, обаче има вероятност да направиш щуротия.
Ако не намери слаба връзка ще пръсне някой маркуч. За пробата само и като ти е под контрол мисля, че можеш да опиташ НО НЕ КАРАЙ ТАКА.
Ако е капачката съответно тръгваш да си дириш друга. На мен ми се подмята една тука

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с водното охлаждане
Не се притеснявай! Просто системата се самообезвъздушава. Няма откъде другаде да излезе въздуха...naasko написа:...................
- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
naasko ти на отворена капачка ли чакаш да се включи перката бе...
ако е така ...е няма да стане ...налей си антифриза , запали да позагрее,през това време можеш да доливаш,затегни капачката, загрей мотора да включи перката и вече след като спре (поне при мен е така ) вече можеш да отвориш капачката ако толкова искаш

ако е така ...е няма да стане ...налей си антифриза , запали да позагрее,през това време можеш да доливаш,затегни капачката, загрей мотора да включи перката и вече след като спре (поне при мен е така ) вече можеш да отвориш капачката ако толкова искаш

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да - наистина капачката трябва да е затворена. При форд системата се самообезвъздушава, но при затворена капачка.
Най-добре налей до макс. антифриз, затвори капачката, изчакай да се включи два пъти перката, след това остави колата да изстине и ако е нужно долей още антифриз.
Още отначало, като затвориш капачката и докато чакаш да загрее и включи перката е добре да "помпаш" на горния маркуч. Стискаш и пускаш енергично маркуча - так помагаш ДВГ-то да се обезвъздуши.

Най-добре налей до макс. антифриз, затвори капачката, изчакай да се включи два пъти перката, след това остави колата да изстине и ако е нужно долей още антифриз.


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако не се лъжа, процедурата беше следната:
1. Източване...бля-бля-бля...при максимално отворено парно. Помага се с подходящ наклон на колата спрямо мястото на източване.
2. Пълнене
- пак се помага с подходящ наклон (може и без, един вид побългаряване
) така че казанчето да е най-най високо. Парното отворено.
- сипва се до макс
- пали се и при нужда се долива, но не до макс (това на отворена капачка), помага се с помпане...
- затваря се капачката, чака се включване на перката. После Брок го е писал. Но, поне аз си помагам (спестявам си чакане) при работеща перка леко отвивам капачката да си излезе въздуха (като при разклатена бутилка кола примерно, така че да не пръска
)...
1. Източване...бля-бля-бля...при максимално отворено парно. Помага се с подходящ наклон на колата спрямо мястото на източване.
2. Пълнене
- пак се помага с подходящ наклон (може и без, един вид побългаряване

- сипва се до макс
- пали се и при нужда се долива, но не до макс (това на отворена капачка), помага се с помпане...
- затваря се капачката, чака се включване на перката. После Брок го е писал. Но, поне аз си помагам (спестявам си чакане) при работеща перка леко отвивам капачката да си излезе въздуха (като при разклатена бутилка кола примерно, така че да не пръска

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта