Въпрос за масло.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Въпрос за масло.

Мнение от mistyrain » 13 дек 2006, 17:28

Имам 2 въпроса

1. Ами трябва да долея малко масло, незнайно защо и от къде гори, но искам да питам понеже не съм сигурен предишния собственик какво масло е слагал, проблем ли ще е ако той е бил с минерално пък аз съм досипал половин литър синтетично?

2. Един майстоп ми каза че ми гори маслото от турбото понеже е омаслено и то се вижда по тръбата която отива към интеркулера. Възможно ли е това или не?

Ford Escort 94 TDI

Благодаря.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 13 дек 2006, 21:36

на втория въпрос не мога да ти отговоря щото не съм карал турбо още :P

но за маслото недей си игра! ако ти се наложи на път и няма от къде да сложиш се ядва да ги омешаш за 100-200 км докато стигнеш някаде и го смениш изцяло или моя съвет е хвани и го смени цялото ако не си сигурен какво наливаш щото после е скъпо :!:
Be happy

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 дек 2006, 01:56

По първия въпрос, ако караш около 10 000 км на година си сложи полусинтетика и го сменяй редовно с подходящо (има тема по въпроса - използвай търсене) или на една година. Ако сметнеш, че караш 15-18 000 км и то предимно градско ползвай синтетично и го сменяй на неповече от 15 000км.
На втория ти въпрос има също отговор във форума.
Освен това, ако допуснем, че двигателя ти е в добро състояние, а според мен няма причина да не е така, то е възможно маслото, което е вътре в него да не е подходящо (например М10Д).
Накрая бих ти препоръчал да си смениш и маслото и филтъра, въпреки че при покупка на автомобил се сменят задължително - агренажен ремък с всичко около него, масло, всички филтри (въздушен, маслен и горивен), антифриз и течноста за миене на стъклата и проверка на нивото на маслото в скоростната кутия. Няма да вярваш на никой, който се опитва да ти вземе парите, а в сервиза гледаш кой какво и колко сипва, защото после ще патиш.
Чак след това можеш да търсиш проблеми за загубатана масло.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 14 дек 2006, 03:04

Благодариа много за изчерпателните отговори и прочетох всичко което намерих но само един въпрос ми остана понеже много различни мнениа видох. Значи маслото какво е най-хубаво да бъде? 10w/40 5w/30
Кажете според вас за дизелчето 94 ТДИ?
Мерси много

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 дек 2006, 08:51

Някой писа, че от МП вземал подходящото масло. На опаковката пишело само Форд, но ако попаднеш на стабилен търговец обикновенно имат каталози на маслата и за всеки автомобил има спецификация. Модел - Марка масло - Количество.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 14 дек 2006, 09:12

Аз ползвам 10w40, купувам го от Мото-Пфое - наливно, цената е около 6 лв. за литър.
И при мен се появава омасляване около гумата, която свързва интеркулера с турбото. През лятото го няма, получава се като изстине времето. Предполагам че е някакъв конденз на изпарения, които съдържат масло. Иска ми се да е така :)
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 дек 2006, 09:28

По принцим всички пари без значение дали са водни или маслени се кондензират. Темрературата на конденз на газовете е 65 градуса, ако не ме лъже паметта. Под тази температура започва кондензиране на парите.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 19 госта