Задни носачи Фокус
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
А в България откъде и за колко може да се намери, че не ми се ходи до Полша? 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 фев 2013, 11:59
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Май ще ги поръчвам , пък каквото стане , като гледам на другите места цените са ужасни просто.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 фев 2013, 11:59
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Ето тука ги поръчвам , и след време ще пиша дали са станали за мк2 комби 1,6 tdci 90hp евтини и безплатна доставка
https://chastite.com/%D0%BC%D0%BE%D0%BD ... 76342.html
Сигурно доста хора вече знаят отговора ама слаба активност на форума явно.
https://chastite.com/%D0%BC%D0%BE%D0%BD ... 76342.html
Сигурно доста хора вече знаят отговора ама слаба активност на форума явно.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 фев 2013, 11:59
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Здравейте,
Малко информация давам по въпроса :
Успяхме в гаражни условия за 1 ден да сменим 7-те тампона от дясната страна на колата.
Болтовете, които поръчах по горе от линка са за Фокус мк1 но стават и за МК2, имат някои разлики но стават могат да се ползват спокойно. Бяхме се сдобили с ударен акумулаторен гайковерт бош 650nM който свърши перфектна работа. Старите болтове се развиха всички с изключение на един , който беше на такова място че не можеше да се бръкне с гайковерта и вместо да му отделим половин-един час направо го резнахме.
Последователността на работа при нас беше следната:
- Демонтаж гума
- Демонтаж двете биалетки, по този начин стабилизиращата щанга може да се наклони на долу и да не пречи
- Стягане на пружината със скоби - доста е кофти но до известна степен я стиснахме
- Демонтаж големия носач върху който стъпва пружината като махнахме първо вътрешния болт, като предварително с втори крик го бяхме подхванали за да не мърда , после отпуснахме леко и по този начин се освободи плавно пружината и излезе
- Освобождаване на амортисьора от долната страна за да може главината да слиза на долу свободно
- Демонтаж на останалите 2 щанги - общо взето излизат лесно стига да се развият болтовете
- Освобождаване на кабела от буксата за абс-а , маркуча за спирачната течност и жилото на ръчната - като цяло няма някакви особености
- Развиване на двата болта които държат големия тампон - с гайковерта за нула време
Разполагахме със самоделна преса със маслен крик 3 тона, при избиването на старите тампони , такъв зор видя пресата , че в известна степен се деформира конструкцията и , но успяхме да свършим работа.
Монтажа горе долу в обратния ред всичко , с тази разлика , че пружината предварително я напрегнахме и я вързахме хубаво с тел защото скобите бяха с дълги рамена и опираха навсякъде и затрудняваха работата
След поправка на пресата след месец ще оправим и другата страна.
Специално големия тампон беше леш , почти на ръка извадих гумата от външната обшивка. За останалите просто не ми остана време да ги оглеждам по-внимателно но поне на големия носач бяха доста смачкани и най вероятно отлепени.
Като извод според мене важните неща преди започване на такава работа - задължително гайковерт и то якичък, задължително втори крик, задължително преса и то 3 тона като цяло е недостатъчна, ако някой си мисли че с чук или менгеме ще успее да ги изкара старите по- добре да не се опитва.
Като цяло работата е свършена от 3 ма човека - горе долу си отиде цял ден като спирахме за обяд.
Ако трябваше болтовете с гедоре да се развиват най вероятно щеше да отиде още половин ден , и болки в ръцете.
След навъртяни 250км поведението на колата е почти същото ( кофти по неравностите ) но се надявам като оправим и другата половина и отида на стенд да има огромна разлика.
За всякакви въпроси ако има други , моля питайте.
Малко информация давам по въпроса :
Успяхме в гаражни условия за 1 ден да сменим 7-те тампона от дясната страна на колата.
Болтовете, които поръчах по горе от линка са за Фокус мк1 но стават и за МК2, имат някои разлики но стават могат да се ползват спокойно. Бяхме се сдобили с ударен акумулаторен гайковерт бош 650nM който свърши перфектна работа. Старите болтове се развиха всички с изключение на един , който беше на такова място че не можеше да се бръкне с гайковерта и вместо да му отделим половин-един час направо го резнахме.
Последователността на работа при нас беше следната:
- Демонтаж гума
- Демонтаж двете биалетки, по този начин стабилизиращата щанга може да се наклони на долу и да не пречи
- Стягане на пружината със скоби - доста е кофти но до известна степен я стиснахме
- Демонтаж големия носач върху който стъпва пружината като махнахме първо вътрешния болт, като предварително с втори крик го бяхме подхванали за да не мърда , после отпуснахме леко и по този начин се освободи плавно пружината и излезе
- Освобождаване на амортисьора от долната страна за да може главината да слиза на долу свободно
- Демонтаж на останалите 2 щанги - общо взето излизат лесно стига да се развият болтовете
- Освобождаване на кабела от буксата за абс-а , маркуча за спирачната течност и жилото на ръчната - като цяло няма някакви особености
- Развиване на двата болта които държат големия тампон - с гайковерта за нула време
Разполагахме със самоделна преса със маслен крик 3 тона, при избиването на старите тампони , такъв зор видя пресата , че в известна степен се деформира конструкцията и , но успяхме да свършим работа.
Монтажа горе долу в обратния ред всичко , с тази разлика , че пружината предварително я напрегнахме и я вързахме хубаво с тел защото скобите бяха с дълги рамена и опираха навсякъде и затрудняваха работата
След поправка на пресата след месец ще оправим и другата страна.
Специално големия тампон беше леш , почти на ръка извадих гумата от външната обшивка. За останалите просто не ми остана време да ги оглеждам по-внимателно но поне на големия носач бяха доста смачкани и най вероятно отлепени.
Като извод според мене важните неща преди започване на такава работа - задължително гайковерт и то якичък, задължително втори крик, задължително преса и то 3 тона като цяло е недостатъчна, ако някой си мисли че с чук или менгеме ще успее да ги изкара старите по- добре да не се опитва.
Като цяло работата е свършена от 3 ма човека - горе долу си отиде цял ден като спирахме за обяд.
Ако трябваше болтовете с гедоре да се развиват най вероятно щеше да отиде още половин ден , и болки в ръцете.
След навъртяни 250км поведението на колата е почти същото ( кофти по неравностите ) но се надявам като оправим и другата половина и отида на стенд да има огромна разлика.
За всякакви въпроси ако има други , моля питайте.
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 06 май 2012, 23:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Мисля че алтернативния вариант за махане на тампони без преса е нагряване с малка горелка или електрожен, на старата на вътрешната и част та като прегори сама ще излезе после гумата , се изчагърква и остава външната втулка която леко леко може да се пререше с лист ножовка или много лесно със саблен трион и лист за метал , е да носача трябва да е хванат на менгеме 
После за лесен монтаж, втулките в фризера а носача се нагрява откъм отвора така че да се разшири за останалото се сещате, без 1000 тонни преси, за спекли гайки има едни инструменти които буквално разсичат гайката .
Евтин вариант стига да имате големи вложки или поне средно голяма и парче тръба в дълъг як болт, ако имате и аксиално лагерче ей така за цвят, ще си улесните въртенето на гайката.
Друг вариант за унижожаване на гумата във втулката е разпробиване а гумата със малко свредло така че вътрешната втулка да излезе след това голяма я ножовка я секач, да се запази здраво леглото и.
https://www.aliexpress.com/item/4-Piece ... st=ae803_4

После за лесен монтаж, втулките в фризера а носача се нагрява откъм отвора така че да се разшири за останалото се сещате, без 1000 тонни преси, за спекли гайки има едни инструменти които буквално разсичат гайката .
Евтин вариант стига да имате големи вложки или поне средно голяма и парче тръба в дълъг як болт, ако имате и аксиално лагерче ей така за цвят, ще си улесните въртенето на гайката.
Друг вариант за унижожаване на гумата във втулката е разпробиване а гумата със малко свредло така че вътрешната втулка да излезе след това голяма я ножовка я секач, да се запази здраво леглото и.
https://www.aliexpress.com/item/4-Piece ... st=ae803_4
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Колега, инструмента не е приложим. Гайката се развива без проблем, проблема е след това, стеблото на болта клеясва във вътрешната втулка на тампона и не може да се извади.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 06 май 2012, 23:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
ще ме оплюете ли ако кажа разпробиване на гадния болт , при закалени незнам как ще е честно, иначе гледах много хитър метод , с перфоратор значително по лесно се избиват такива спекли детайли в режим къртене, май при смяна на такива болтове трябва да мажем стеблото и втулката с противзапичаща грес
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Стига да има място да влезе перфоратора става, пробвал съм го. С добре заточено длето може и гайката да се отсече.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 347
- Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0 - Местоположение: Банкя-София
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Имам подобен проблем с задницата.След смяна на всички тампони няма подобрение.Усеща се кофти при преинаване на неравности.Някои да се е зблъсквал тези проблеми?А проблеми с наклоните на задните колела.оите и двете са на 3 градуса а макса е 2.5 градуса?

-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Ако си с по-високи гуми и/или меки бордове е възможно подобно поведение.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Задни носачи Фокус
Колега Gredarov, като си купих Форд-а (преди години) забелязах, че при преминаване през трамвайните лини държи неспокойна задница. Ходих да ми проверят геометрията и се оказа, че се налага корекция на сходимостта на предницата. След тази регулировка нямам проблем със задницата. Препоръчвам ти да погледнат геометрията на предницата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта