Задни дискови сприачки от Скорпио на Сиера? Възможно ли е?
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Задни дискови сприачки от Скорпио на Сиера? Възможно ли е?
С колегата Billy_boy ни дойде една идея да си сложим отзад дискове защото с тия барабани си мяза на Голф.. ии Се питаме дали би станало от едно скорпио цялата задна главина на диференциала на Сиерата...
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ще трябва да смените и цялата главина, защото скорпиона е с пет шпилки, а и на колите с четири диска ръчната спирачка е в малък барабан в центъра на диска и създава допълнителни трудности!
Според мен по-добре помислете на идеята да сложите спирачна с-ма от Мондео - по-мощните версии са с четири диска, а хубавото в случая, е че има версии 4х4 и самите задни главини са стандартно с възможност за задно предаване. Освен това мой съвет е да се разровите по моргите и направо да се оборудвате с пълния комплект дискове, апарати и дори направо серво и АБС с контролния блок. Истината е, че Монди има по-големи спир. дискове /доста плътно заемат пространството в джанта 14", а 13" въобще не може да се сложи/ и сервото е съответно по-мощно, а иначе като спирачна с-ма е направо индентична и пак диска се застопорява от джантата!
пп:пак ще имате тенологични проблеми, но поне няма да ви се наложи да носите две резервни гуми и да сте отпред и отзад с различни джанти, а и дисковете с по-голям диаметър изглеждат и спират по-яко!
Според мен по-добре помислете на идеята да сложите спирачна с-ма от Мондео - по-мощните версии са с четири диска, а хубавото в случая, е че има версии 4х4 и самите задни главини са стандартно с възможност за задно предаване. Освен това мой съвет е да се разровите по моргите и направо да се оборудвате с пълния комплект дискове, апарати и дори направо серво и АБС с контролния блок. Истината е, че Монди има по-големи спир. дискове /доста плътно заемат пространството в джанта 14", а 13" въобще не може да се сложи/ и сервото е съответно по-мощно, а иначе като спирачна с-ма е направо индентична и пак диска се застопорява от джантата!
пп:пак ще имате тенологични проблеми, но поне няма да ви се наложи да носите две резервни гуми и да сте отпред и отзад с различни джанти, а и дисковете с по-голям диаметър изглеждат и спират по-яко!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да това е идеята да се сменят само главините /тоест да се ъпгрейдва с минимални доизкосурявания - минимални средства/, а това за АБС е ако пазаруваш от морга /особено в италия съм чул, че има доста ударени 2.0 монита и не са скъпи частите/ да вземеш цялата спирачна с-ма като комплект + електронния модул /много е важен/! Още повече, че голяма част от наточените италиянки са окомплектовани и с "TCS 4" - много добра система за тракшън контрол, която много удачно замества шпер диференциала и е свързана със спир. с-ма!
С АБС колата спира по-добре /ако си с добри гуми, при кофти гуми е спорен въпроса/ - иначе може и без него /но представи си че в рамките на няколко десетки лева се сдобиеш със ситема, която иначе е доста скъпа - звучи примамливо/
пп: ако сте решили да подсилите спирачките трябва сериозно да се помисли по този въпрос и предполагам, че при при кадърна сервизна намеса ще се получи много добре, ако в Сиера се вгради с-ма от Мондео и най-вече понеже говорим за фордове предполагам, че няма и да излезе много скъпо!
пп: при пълна замяна на спир. с-ма после можеш да продадеш твоята сток и така да си възвърнеш поне част от средствата!

С АБС колата спира по-добре /ако си с добри гуми, при кофти гуми е спорен въпроса/ - иначе може и без него /но представи си че в рамките на няколко десетки лева се сдобиеш със ситема, която иначе е доста скъпа - звучи примамливо/
пп: ако сте решили да подсилите спирачките трябва сериозно да се помисли по този въпрос и предполагам, че при при кадърна сервизна намеса ще се получи много добре, ако в Сиера се вгради с-ма от Мондео и най-вече понеже говорим за фордове предполагам, че няма и да излезе много скъпо!
пп: при пълна замяна на спир. с-ма после можеш да продадеш твоята сток и така да си възвърнеш поне част от средствата!

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Идеята е добра.. Е мнението ми не е по-компетентно..
Но.. Не мисля,че АБС-а се слага толкова лесно.. Сервото сигурно ще трябва да е от мондео..
И аз имах в предвид цялата главина.. Но ако трябва да се слага и АБС това означава.. да се сменят нещата и отпред.. Надявам се спирачните апарати и т.н. да си паснат на макферсоните отпред.. Остава въпроса с сприрачната помпа.. дали тя ще е достатъчна за този тип спирачки.. защото според ментрябва да се смени със сервото в комплект... Незнам колко ще струва цялата операция.. ще се обадя по моргите .. и ще питам и моя майстор какво мисли за идеята.. Жалко ,че всичките накладки са ми чистонови..
Така малко по сериозно по -темата.. ние сме млади шофьори.. и Сиерата си е доста тежък автомобил.. Една по-сериозна спирачна система би била доста по-полезна за лудите ни глави и според мен минаването отзад на дискови спирачки е само началото ,но според мен.. трябва да потърсим литература за АБС-а на монди.. схема и т.н.
Самия Абс трябва да си го направи човек който си разбира.. аз ще говоря в една морга да направя бартер за частите.. и доплащане.. Ако стане отивам при майстора да си сглобявам пъзела.. ще снимам и ще показвам! ... Но това ще е по натам защото има доста по приоритетни неща в момента от финансова гледна точка..
Но.. Не мисля,че АБС-а се слага толкова лесно.. Сервото сигурно ще трябва да е от мондео..
И аз имах в предвид цялата главина.. Но ако трябва да се слага и АБС това означава.. да се сменят нещата и отпред.. Надявам се спирачните апарати и т.н. да си паснат на макферсоните отпред.. Остава въпроса с сприрачната помпа.. дали тя ще е достатъчна за този тип спирачки.. защото според ментрябва да се смени със сервото в комплект... Незнам колко ще струва цялата операция.. ще се обадя по моргите .. и ще питам и моя майстор какво мисли за идеята.. Жалко ,че всичките накладки са ми чистонови..

Така малко по сериозно по -темата.. ние сме млади шофьори.. и Сиерата си е доста тежък автомобил.. Една по-сериозна спирачна система би била доста по-полезна за лудите ни глави и според мен минаването отзад на дискови спирачки е само началото ,но според мен.. трябва да потърсим литература за АБС-а на монди.. схема и т.н.
Самия Абс трябва да си го направи човек който си разбира.. аз ще говоря в една морга да направя бартер за частите.. и доплащане.. Ако стане отивам при майстора да си сглобявам пъзела.. ще снимам и ще показвам! ... Но това ще е по натам защото има доста по приоритетни неща в момента от финансова гледна точка..
Последна промяна от venom4o на 25 фев 2007, 22:10, променено общо 2 пъти.
- cossie
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
- Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
- Местоположение: sofiq
- Status: Извън линия
Има и нещо друго, на Сиерите с дискове отзад, каретата и полуоскоте са много различни от тези с барабани
Единствено Сиерите с АБС имат дискове отзад и спирачната с-ма е коренно различна, най вече трябва да внимавате дали главините от Мондео ще паснат на карета-та
Другият вариант е да търсите така наречените чупещи полуоски тип "Lobro" и главини от Сиера с АБС 



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта