Дизелови двигатели Di/TDDI/TDCI ?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Дизелови двигатели Di/TDDI/TDCI ?

Мнение от mrdds » 13 мар 2007, 14:12

*00147*
Що за двигател е всеки един от тях и кой е за предпочитане.....
Нали си търся фокус,та се изправям пред този избор.
Прочетох,че TDCI-то е дизел с комър рейл инжекционна система,но за тругите типове нищо *unknw*
Какви са разликите между DI и TDDI и кое е за предпочитане?
*00106*

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 13 мар 2007, 15:14

За предпочитане е TDCi. Аз такъв си търсих, но уви! Или ги няма, или ако ги има са скъпи. Наблюдава се и поставяне на лепенка TDCi отзад на колата при двигател TDDi. Последното ми го предлагаха на мен- едно лачено мондео с гордия надпис TDCi отзад, но след сверка в МП... Проверявай вина!!! TDCi се води по- чувствителен към качествата на горивата и затова основно гледах нов внос.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 13 мар 2007, 15:37

благодаря ти Съсел....още те чакам да кажеш колко пари купи съселмобила и какъв разход ти дава....писах в темата ти в "моята кола"
Относно TDCI-то в този форум четох мнение на някой колега,който препоръчваше всичко друго освен TDCI,понеже имало мноооого електроника,налягането било мнооогоо по-високо и ако нещо се развали частите и електрониката били страшно скъпи.
Така и не разбирам разликата DI/TDDI.Имат ли турбини,нямат ли,електроника и т.н.
:D:

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 13 мар 2007, 16:22

TDDI е старият 1,8 турбо дизел - 90 к.с. Върви доста добре, може би защото интеркулерът му е сложен отпред, близо до маската. А може и да има някаква съвременна електроника.
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 мар 2007, 17:11

Айде и аз да кажа за моя TDdi, наистина има много електроника. Всичко е електронно и даването на газ /нафта :wink:/ барабар с помпата и още куп други неща. Има три датчика само за температурата на въздуха докато влезе в смукателния колектор, по-натам е доста сложно за обяснение. С две думи има какво да се разваля. Вече съм минал 20-тина хиляди км. с него и нямам грижи освен в началото. Пушеше много, голяма сажда и след сума перипети се оказа ЕГР клапана. Изолираха го и от тогава всичко е о.к.
Върви наистина много, за тея 90 к.с. и 200 Нм въртящ момент се представя доста добре. Горене зависи колко ти е тежък десния крак - градско съм го правил и с 6 и нещо си литра на 100км., отивала и 10 л./100км. зимата на къси разстояния с много натискане. Извън града се представя добре около 5л./100км. при 4 човека и средна скорост 100км./ч.
Това DI е същия като моя без кулера може би?
Разликата най-общо между TDdi и TDCI е:
- при TDCI горивото се впъсква под високо налягане в цилиндрите /1000-1500 бара, зависи коя генерация комън рейл е/
- усъвършенствана електроника за управление на двигателя и не само
- при някои модификации и турбина с променлива геометрия на лопатките /пример 1.6 TDCI 109 к.с. 240 Нм/
- колегата chaosdd :) да допълни, знам че разполага с доста информация *00106* по въпроса с модификациите на двигателите.

Това мога да кажа за сега, доволен съм и ми се оправдаха очакванията от автомобила :lol: , возията е добра въпреки че моя е на 14-ки джанти, окачването е стегнато и изключително здраво за нашите пътища.

@mrdds няма да съжаляваш, ако наистина вземеш Фокус с тоя мотор 1.8 TDdi добра машина е. Стига да е читав естествено. Успех ти желая в избора на Фокусник :P !

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 28 мар 2007, 19:46

TDDi върви супер и харчи малко, защото като комън-рейлите е с директно впръскване. Много здрави. Единствен кусур - шумничък. Новите TDCi са доста по-тихи.

EGR-ите правят проблеми, че ни е мръсна нафтата и се задръстват със сажди.

Всички двигатели на Ford вече са TDCi, ot starite ne ostanaha.
Ford. Feel the difference

milen_rz
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 25 окт 2007, 00:38
Модел на автомобила: Мондео 2.0 TDDI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

каде се намира

Мнение от milen_rz » 22 ное 2007, 18:48

това EGR и аз имам 115к такъв форд, на компютъра показва странни разходи, но иначе гори по малко, но миреше отзад като на сурова нафта, а иначе няма никакъв дим. и доста трака,особенно към 2200 оброта изведнъж се усилва шума, а кото се завърти примерно на място кормилото и шума става нормален какво може да е (из руските форуми четох че хидравличния обтегач правел проблеми много по рано от предполагаймийа живот на веригата, но в МФ не искат да ми го сменят само него, искат цйалата верига, че и за маховика говорят за да имало гаранция :o

Потребителски аватар
mirotan
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 20 апр 2008, 16:46
Модел на автомобила: Форд Мондео 2003г. 2.0 TDDI, 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: каде се намира

Мнение от mirotan » 08 юли 2008, 11:53

milen_rz написа:това EGR и аз имам 115к такъв форд, на компютъра показва странни разходи, но иначе гори по малко, но миреше отзад като на сурова нафта, а иначе няма никакъв дим. и доста трака,особенно към 2200 оброта изведнъж се усилва шума, а кото се завърти примерно на място кормилото и шума става нормален какво може да е (из руските форуми четох че хидравличния обтегач правел проблеми много по рано от предполагаймийа живот на веригата, но в МФ не искат да ми го сменят само него, искат цйалата верига, че и за маховика говорят за да имало гаранция :o
Колега и аз имам същият проблем с усилването на шума на двигателя към 2200 оборота... разбрали дали това е проблем или просто този двигател си е такъв?

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта