Запушено гърне

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Запушено гърне

Мнение от borko 30 » 19 мар 2007, 21:43

Прочетох доста теми по въпроса във форума и почна да ме съмнява дали нямам запушено гърне и то да е проблема за големия разход и ниската мощност.Та въпроса ми е по какво орентировъчно се познава че има такъв проблем щото мойте не са сменяни до сега ,а са кърпени само и са заварени помежду си и проверката със сваляне ще е по-сложна.(нямам катализатор само средно и задно гърне)
Форд е колата на шампионите!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Запушено гърне

Мнение от diesel1.6 » 20 мар 2007, 02:36

:?:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 20 мар 2007, 08:09

Ми тя даже и като загрее и центровката е точно нагласена на елкон мотора не работи равномерно,а пък по токовете всичко е наред ,свещите са моторкрафт,компресия има и затова си помислих дали не е от испускателната система.Това 99% симптомите при запушено гърне ли са?
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 20 мар 2007, 09:34

Ако гърнето ти е от тези, които вътре са с парцалите нищо чудно да са се разбутали вече и да правят проблеми. Щом казваш, че е старо гърнето бъркай вътре и вади всичко.... Ще стане малко по-шумна, но ако е от това си струва!
:idea:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 20 мар 2007, 11:00

Ако е запушено нещо от изпускателната, няма да върви във сиоките обороти :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Запушено гърне

Мнение от Brock » 20 мар 2007, 11:02

borko 30 написа:Прочетох доста теми по въпроса във форума и почна да ме съмнява дали нямам запушено гърне и то да е проблема за големия разход и ниската мощност.Та въпроса ми е по какво орентировъчно се познава че има такъв проблем щото мойте не са сменяни до сега ,а са кърпени само и са заварени помежду си и проверката със сваляне ще е по-сложна.(нямам катализатор само средно и задно гърне)
Ами при мене, когато беше запушено гърнето симптомите бяха следните:
на място колата се изфорсирва нормално до примерно 5-5500об/мин, но когато съм в движение на скорост, неще повече от 3000. Пробвай това...

:twisted:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 20 мар 2007, 23:14

Аз нямам оборотомер обаче в движение вдига обороти само при доста газ ,примерно до ламарината като натисна много бяга ама често ходя да зареждам.Абе вдига обороти ама с много газ и малко се замисля преди това ,дали е от гърнетата или от шибания карб *072*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 21 мар 2007, 10:28

Оправи си първо карбуратора тогава, една центровка и виж как ще е.
И пак ти казвам, щом гърнето е старо виж има ли вата вътре. Ако има я извади!
:wink:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 29 мар 2007, 23:18

Нещо друго което забелязах и споделих с познати.Значи задното ми гърне е правено много пъти и пак е като стреляно с пушка,обаче колата нито гърми нито вдига гиролтия като я изфорсирам.Те газове пак си излизат отзад ,обаче преди и при малка дупка в задното гърне или по тръбите гърмеше доста.Сега нищо не се чува ,какво ще кажете може ли да е запушено частично средното?
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 30 мар 2007, 22:07

Абе никой ли няма мнение по въпроса?Кажете какво мислите.Днес ходих при един мастор и той каза че щом излизали газове начи нямало запушване,ма на мене не ми се вярва.
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 мар 2007, 22:18

Е кво да ти кажа ?
Смених на моята гърнетата. Сложих ASPO и не съм доволен от звука :twisted: Сложих и накрайник скъп некъф ама не бучи от него.
Както и да е.
Определно усетих, че сега двигателя работи по-добре.
Старите май оригинални гърнета просто се виждаше, че язвите които са отвън са тръгнали от вътре. Сети се че щом са стигнали отвън какво е вътре.
При тебе мое и да излиза някакъв пушек но дали с налягане ?
по 55 пари ми бяха 2-те средно и задно. Що не идеш си ги смнеиш като казваш че си ги кърпил 100 пъти.
Смени само средното и изкочи без задно и я опъни да видиш.
Ко друго ти кажа ?
Откачи ги махни ги напълно остави само двуцефката и я натисни да видиш дали ще бега и как ще се държи. Без гърнета може и да е по-зле от колко със но ако при тебе има запушване би трябвало да усетиш че тегли без тях.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 31 мар 2007, 16:10

Ако средното ти е запушено ще ти затлачи и задното, нищо ти няма според мен на гърнетата. Ако се тревожиш все пак иди на майстор, той ще го погледне, ще ги чукне и ще ти каже кво мисли.
Изображение

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 31 мар 2007, 17:41

Когато е запушено средното/или катализатора който го има/ двуцевката или най-първите тръби на изп.система загряват много бързо и до червено,ако няма такова греене търси другаде проблема.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 01 апр 2007, 23:30

Мастора каза че двете гърнета са задни :shock: .Задното било вече направо в гъза и не ставало за кърпене .Ама новите май били много фалш :wink:
Форд е колата на шампионите!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 02 апр 2007, 09:19

borko 30 написа:Мастора каза че двете гърнета са задни :shock: .Задното било вече направо в гъза и не ставало за кърпене .Ама новите май били много фалш :wink:
да знаеш, че гърнетата на форда ти са сложени по особен начин, не е като на повечето коли. прeдното ти е с две прегради, съпротивително или не знам как се казва, а задното е само една тръба, която минава направо през гърнето и има дупчици по нея.
при такава възраст на колата често се случва да се изронят едри люспи от нагар или ръжда вътре в тръбата преди предното гърне. оттам се събират в края и, той се пада в гърнето. ако свалиш всичките ауспуси, можеш и сам, просто изсипи тези боклуци - те падат.

за да пробваш преди това, охлаби двата болта на съединението на двуцевката с гърнетата, пада се под скоростния лост някъде, и пробвай дали тръгва по добре колата. за да не се бъркаш от силния шум, че ти се взема акъла, си купи тапи за уши по 20 ст от аптеката. иначе шума пречи на безпристрастната оценка :).

според мене имаш проблем с центровката, вакуум регулатора и свързването на маркучетата за вакуума. и/или карбуратота.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 03 апр 2007, 00:22

Къде си загуби колата бе човек?Да не е онази с новата кора дето я видях пред вас и не искаше да я даваш? Мене последно като ми се беше скъсала тръбата след двойника преди 4 години по пътя за сервиза познати казаха че от където съм минал кокошките спрели да снасят :lol: Ради,Аз отварях карба ама сичко сякаш здраво ,вакуумния датчик пак го реставрирах :lol: и сега пак работи и за това се насочих към гърнетата .Нали бях споменал че форделата веднъж като тръгна фърчи чак ме залепя на седалката ,дръг път натискам педала и мотора само бръмчи и не върви сякаш тегля влак :shock: .А де квой туй вече не знам.Да добавя че буталата ми са 1.6 не както пише на мотора 1.3 :shock:
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Мнение от cruise » 30 апр 2007, 09:19

Момчета искам да се похваля и реших да се похваля в тази тема. Купих си двете гърнета задно и средно и си го смених сам. Трябваха ми по малко от два часа да го сложа, малко повече от два часа да сваля старото, защото един псевдо гърнетжия вместо да ми сложи скоба го заварил :)
ето линка за това откъде съм го купил
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта