По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Това нещо ми изглежда доста странно, и надявам се някой да може да ми помогне.
Когато е студен двигателя-няма никакви проблеми с паленето, а при топъл двигател като я оставя да постои няколко минути и се налага да повърти докъто запали.Колкото по-студен е двигателя-толкова по бързо пали...
Дайте някакво мнение, на какво се дължи това, на мен лично ми се стува доста нелогично....
Когато е студен двигателя-няма никакви проблеми с паленето, а при топъл двигател като я оставя да постои няколко минути и се налага да повърти докъто запали.Колкото по-студен е двигателя-толкова по бързо пали...
Дайте някакво мнение, на какво се дължи това, на мен лично ми се стува доста нелогично....
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Логиката за съжаление се крие в помпата която е Лукас
Ако предположим, че всички маркучи от и до помпата са проверени или сменени и не смуче въздух от филтъра или помпичката върху него... Логиката че е помпата смуче въздух отнякъде и понеже когато е топла нафтата е по-течна съответно по-лесно и пада нивото там където е проблема. Има много изписано, но пробвай (ако не си го пробвал вече) преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема. Моят много скромен опит с Лукас помпите показва, че често им се случва да си нарушат херметичността дори без видим теч след 100-150 хил. за разлика от иначе по-шумничките Бош помпи.

Ако предположим, че всички маркучи от и до помпата са проверени или сменени и не смуче въздух от филтъра или помпичката върху него... Логиката че е помпата смуче въздух отнякъде и понеже когато е топла нафтата е по-течна съответно по-лесно и пада нивото там където е проблема. Има много изписано, но пробвай (ако не си го пробвал вече) преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема. Моят много скромен опит с Лукас помпите показва, че често им се случва да си нарушат херметичността дори без видим теч след 100-150 хил. за разлика от иначе по-шумничките Бош помпи.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Другото, ако има известно износване на прецизните части на помпата, когато се понагрее и се променя центровката - има колеги които са по- наясно с дизелите те ще кажат. А иначе колата има ли си мощност, пуши ли, дюзи проверявани ли са. Лукас дюзите е хубаво да се сменят горе-долу според предписанието (около 100 хил мисля че беше) или поне да се проверяват.
- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има един клапан на помпата който е за смяна
за него съм писал тук (тогава не бяха такива жеги и проблема с паленето го нямаше)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EF%E0%ED" onclick="window.open(this.href);return false;
Но има ли връзка едното с другото?
Ако и това се окаже от тоя клапан още в понеделник го сменям.
Но от него видимите проблеми са при студен двг.
за него съм писал тук (тогава не бяха такива жеги и проблема с паленето го нямаше)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EF%E0%ED" onclick="window.open(this.href);return false;
Но има ли връзка едното с другото?
Ако и това се окаже от тоя клапан още в понеделник го сменям.
Но от него видимите проблеми са при студен двг.
-
- Status: Извън линия
- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
А как си реши проблема, или така продаде Форда?escorttd написа:На Бош помпата има същия проблем. Стария ми ескорт беше с помпа Бош и загрял палеше значително по-трудно от студен. Предполагам че това се дължи на увеличаване на луфтовете след загряване на двигателя и помпата. Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Кои луфтове точно имаш в предвид?
- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Е и аз съм с помпа Лукас, ама имам проблем....paci написа:DMX_a написа:А как си реши проблема, или така продаде Форда?escorttd написа: Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Помпата му Бош (проблемната) е била на стария Форд...
А новия е с Лукас....
Имах в предвид дали го е оправил изобщо на стария или така го е продал
-
- Status: Извън линия
Не съм се занимавал изобщо със старата помпа. Продадох ескортчето с нея и си вървеше идеално. Разликата беше само, че студен палеше на 2-рия оборот, а загрял на 4-тия, което не ме притесняваше особено много. Приемах го за нормално. От помпите на Бош съм изключително доволен. Старата съм я карал с какви ли не л*йна и не съм пипвал нито помпа нито дюзи, докато на Лукас-а се скъсах да чистя дюзи и ми се скапа клапана като на твоята и накрая цялата помпа протече като лейка. Аз обаче реших проблема радикално- смених цялата помпа и дюзите. 2-ра ръка естествено. Нова помпа струва 3-4 хил. лв.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Явно който е карал с Бош е разочарован от Лукас. И аз на стария 1.6D съм му правил какви ли не издевателства - продадох го защото нямах документи палещ от четвърт. На новата започнах със смяна на разпръсквачи миналото лято, но сложих Бош и вече 30 хил нямам проблеми с тях. Още като я взех трудно палеше като постои, след като смених всичко около нея достигнах до извода, че от нея засмуква в/х. Съответно преди 2 мес. протече някъде около тръбичките за високо налягане. Сега не тече но пак си пали по същия начин. Понеже си ускорява много добре, не пуши и успявам да докарам Софииско разход 5.5 не ми се сваля за ремонт включващ смяна на гарнитури и пръстени и центровка на стенд. Ремонтни комплекти се намират, но трябва стенд и доста познания и опит.
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Моят мотор е по-стария и няма електорнна дюза, трябва да и се види кода. Смених само разпръсквачите с Бош, отговарящи по код на оригиналните Lucas. В някои магазини представители на Бош незнаят, че Бош произвеждат и аналози на Lucas, при по-сериозно ровене из каталозите се намират и доставят. Купих ги от Плевен, защото до там издържа единия разпръсквач (от 14 лв), който смених 200 км преди това.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 12 юли 2012, 00:03
- Модел на автомобила: mndeo 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Писането на кирилица е задължително ! Неспазването на правилата ще доведе до изтриване на съобщението.......
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Няма нищо лесно в ремонта на една помпа!paco-67 написа:колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта