По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi

Мнение от DMX_a » 26 юни 2007, 10:45

Това нещо ми изглежда доста странно, и надявам се някой да може да ми помогне.
Когато е студен двигателя-няма никакви проблеми с паленето, а при топъл двигател като я оставя да постои няколко минути и се налага да повърти докъто запали.Колкото по-студен е двигателя-толкова по бързо пали...
Дайте някакво мнение, на какво се дължи това, на мен лично ми се стува доста нелогично....

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 26 юни 2007, 16:30

Логиката за съжаление се крие в помпата която е Лукас :x
Ако предположим, че всички маркучи от и до помпата са проверени или сменени и не смуче въздух от филтъра или помпичката върху него... Логиката че е помпата смуче въздух отнякъде и понеже когато е топла нафтата е по-течна съответно по-лесно и пада нивото там където е проблема. Има много изписано, но пробвай (ако не си го пробвал вече) преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема. Моят много скромен опит с Лукас помпите показва, че често им се случва да си нарушат херметичността дори без видим теч след 100-150 хил. за разлика от иначе по-шумничките Бош помпи.

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 26 юни 2007, 23:13

efico написа:преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема.
Опитах с помпичката, и ефекта е нулев. Пак е същото... :(

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 27 юни 2007, 13:59

Другото, ако има известно износване на прецизните части на помпата, когато се понагрее и се променя центровката - има колеги които са по- наясно с дизелите те ще кажат. А иначе колата има ли си мощност, пуши ли, дюзи проверявани ли са. Лукас дюзите е хубаво да се сменят горе-долу според предписанието (около 100 хил мисля че беше) или поне да се проверяват.

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 27 юни 2007, 14:15

Има един клапан на помпата който е за смяна
за него съм писал тук (тогава не бяха такива жеги и проблема с паленето го нямаше)

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EF%E0%ED" onclick="window.open(this.href);return false;

Но има ли връзка едното с другото?
Ако и това се окаже от тоя клапан още в понеделник го сменям.
Но от него видимите проблеми са при студен двг.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 27 юни 2007, 14:21

На Бош помпата има същия проблем. Стария ми ескорт беше с помпа Бош и загрял палеше значително по-трудно от студен. Предполагам че това се дължи на увеличаване на луфтовете след загряване на двигателя и помпата. Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 27 юни 2007, 14:28

escorttd написа:На Бош помпата има същия проблем. Стария ми ескорт беше с помпа Бош и загрял палеше значително по-трудно от студен. Предполагам че това се дължи на увеличаване на луфтовете след загряване на двигателя и помпата. Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
А как си реши проблема, или така продаде Форда?
Кои луфтове точно имаш в предвид?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 юни 2007, 14:52

DMX_a написа:А как си реши проблема, или така продаде Форда?
escorttd написа: Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 27 юни 2007, 15:02

paci написа:
DMX_a написа:А как си реши проблема, или така продаде Форда?
escorttd написа: Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Е и аз съм с помпа Лукас, ама имам проблем....
Помпата му Бош (проблемната) е била на стария Форд...
А новия е с Лукас....

Имах в предвид дали го е оправил изобщо на стария или така го е продал

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 27 юни 2007, 15:57

Не съм се занимавал изобщо със старата помпа. Продадох ескортчето с нея и си вървеше идеално. Разликата беше само, че студен палеше на 2-рия оборот, а загрял на 4-тия, което не ме притесняваше особено много. Приемах го за нормално. От помпите на Бош съм изключително доволен. Старата съм я карал с какви ли не л*йна и не съм пипвал нито помпа нито дюзи, докато на Лукас-а се скъсах да чистя дюзи и ми се скапа клапана като на твоята и накрая цялата помпа протече като лейка. Аз обаче реших проблема радикално- смених цялата помпа и дюзите. 2-ра ръка естествено. Нова помпа струва 3-4 хил. лв.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 27 юни 2007, 22:42

Явно който е карал с Бош е разочарован от Лукас. И аз на стария 1.6D съм му правил какви ли не издевателства - продадох го защото нямах документи палещ от четвърт. На новата започнах със смяна на разпръсквачи миналото лято, но сложих Бош и вече 30 хил нямам проблеми с тях. Още като я взех трудно палеше като постои, след като смених всичко около нея достигнах до извода, че от нея засмуква в/х. Съответно преди 2 мес. протече някъде около тръбичките за високо налягане. Сега не тече но пак си пали по същия начин. Понеже си ускорява много добре, не пуши и успявам да докарам Софииско разход 5.5 не ми се сваля за ремонт включващ смяна на гарнитури и пръстени и центровка на стенд. Ремонтни комплекти се намират, но трябва стенд и доста познания и опит.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 02 юли 2007, 17:02

Само разпръсквачите ли смени или целите дюзи? Мога ли на дюза Лукас да сложа разпръсквач Бош ми е мисълта и ако се сменят целите дюзи третата дюза (тази с датчика) на Бош и на Лукас еднаква ли е?

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 03 юли 2007, 09:31

Моят мотор е по-стария и няма електорнна дюза, трябва да и се види кода. Смених само разпръсквачите с Бош, отговарящи по код на оригиналните Lucas. В някои магазини представители на Бош незнаят, че Бош произвеждат и аналози на Lucas, при по-сериозно ровене из каталозите се намират и доставят. Купих ги от Плевен, защото до там издържа единия разпръсквач (от 14 лв), който смених 200 км преди това.

argazko
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 12 юли 2012, 00:03
Модел на автомобила: mndeo 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi

Мнение от argazko » 12 юли 2012, 00:07

Писането на кирилица е задължително ! Неспазването на правилата ще доведе до изтриване на съобщението.......

paco-67
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi

Мнение от paco-67 » 12 юли 2012, 06:46

колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi

Мнение от specialista » 13 юли 2012, 19:39

paco-67 написа:колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата
Няма нищо лесно в ремонта на една помпа!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта