Нещо не е наред, но кое?!?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
darkart
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
Контакти:
Status: Извън линия

Нещо не е наред, но кое?!?

Мнение от darkart » 16 юли 2007, 16:55

Здравейте,
имам Ескорт 1993 година, 1,6 16V комби.
Преди малко повече от месец му смених ангренажен ремък+ролки, горивен и въздушен филтър, свещи (в Мото Пфое). Преди това много трудно вдигаше над 3000 оборота, а след ремонта нещата се подобриха за около месец:(
След това оборотите почнаха много да падат като спра на кръстовище или пък да се качат до 1200 и да си седят така.
Отидох в АвтоЛукс (в Сухата река) за диагностика и там ми казаха, че кабелите на свещите били за смяна. На 3 или 4 цилиндър не подавали коректно ток и от там изключвал и друг цилиндър от време на време. ОК смениха ги. Тръгна много добре - 4000 оборота без проблем. Но само за една седмица:( На диагностиката се появиха следните грешки - нещо за деботмерът, бедна смес и късно впръскване, но за тези неща нищо не ми казаха.
И ето го проблема. Вчера пътувах от Пловдив за София. 2 човека в колата с малко багаж. На равното 3500 оборота без никакви проблеми, но дойде ли малко баир с натиснат до долу педал на газта на 5 предавка с включен климатик оборотите падат до около и малко под 3000. Пробвах да сваля на 4 предавка но и там никакво ускорение и едвам стига 4000 и умира:( Пробвах за малко с изключен климатик, но без особен ефект.
И тази сутрин много трудно потегляне и нестабилно държане на двигателя. След 5 мин като позагря нещата се по нормализираха малко. Но отново с голям зор минава границата от 3000 оборота!

Да имате някаква идея на какво може да се дължат тези проблеми?

П.С. Карам го само на бензин.

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 16 юли 2007, 19:11

Относно дебитомера(MAF) може да погледнеш тази тема.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1363

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 16 юли 2007, 19:16

Колега може да е за смяна ламбдасондата а имашли катализатор виж си и стъпковото моторчено както казваш че ти мени оборотите пробваи да изключиш ламбда сондата от буксата и виж как върви

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 16 юли 2007, 19:21

Ами да,много вероятно да е от запушен катализатор,но не е лошо,да си погледнеш и почистиш МАF-а,пише как,в темата,която колегата е дал.Щом си сменял кабели и свещи...това ми хрумва :roll:
Изображение

Изображение

Изображение

darkart
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от darkart » 16 юли 2007, 19:42

Мерси за съветите. Утре ще видя какво мога да направя. Би трябвало да имам катализатор. Нещо което забравих да спомена е, че май имам някакви пробойни по генерацията но нямам време да ги оправям:(

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 16 юли 2007, 21:55

Не мисля, че генерацията ще ти направи чак такъв проблем. Притеснителни са данните от диагностиката. Пробвай на първо време с почистване - МАФ-а със спрей, дюзите с конска доза добавка STP (1 тубичка, полята с 15-20 кила бензин) и каране на високи обороти (което не значи с превишена скорост) и по възможност на дълго. Добре ще е да се смени горивния филтър преди това. Ако е възможно да се провери какво налягане прави горивната помпа.

darkart
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от darkart » 17 юли 2007, 16:10

От къде мога да си купя контактен спрей или някакъв друг спрей за да си продухам MAF-a?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 18 юли 2007, 09:16

...има ги в железариите, по бензиностанции, хипермаркети....

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 19 юли 2007, 12:23

Ако съветите на колегата не помогнат отиваш на варянти:
1. Прескочил зъб на ремъка...случва се понякога :)
2. Повредено ECU. (Моето на Форда беше от друг Форд...и аз обиколих сумати "майстори", никой не го видя)

междувременно може да минаваш пак на диагностика в различни сервизи...

или да продадеш колата :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта