Обсъждане на Fiesta MK6/MK6.5
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
ImpossibleMan написа:Монтьора ми каза, че не било от окачването, а от нещо разхлабено. Щях да влизам в сервиза, но точно тогава имах работа и се отказах. Четох в предпоследния брой на Ауто Билд за Форд C-MAX, че имал някакъв шум отзад в дясно, където е и моя. Оказало се разхлабена топлоизолация на гърнето ( нямам си и напредстава какво представлява) cenzor, благодаря за идеята, гледах да не би да тракат коланите, но не можах да разбера нищо. При теб при мокро ли се появява или постоянно трака. И да те питам още нещо. Имаш ли тракащ шум понякога от съединителя или скоростната кутия, когато си на празен ход на сфетофар например. като натисна и пусна съединителя понякога се оправя, понякога не. И затова ходих в сервиза, но ми казаха, че било нещо нормално за Форд. Били някакви луфтове при сглобка или нещо такова. Абе аз за 1.всеки шум посещавам сервиза, ама досега нищо. Това го свързах и с ударното превключване на по-висока предавка - обикновено 4-та и 5-та. Оказа се, че подавам малко по-рано газ, затова се получава един тъп удар. Като превключвам без газ, всичко е наред. И при предния ми ЗАЗ 968М го имаше това, но се оказа разхлабена скоростна кутия, на която единия болт беше скъсан. Затова се притесних и сега - да не би да има нещо разхлабено. Е, поне не става по-лошо, освен онова свирене отзад, което отначало беше през по-големи интервали и то само като минавам през по-големи неравности, а после се чуваше даже и на нов асфалт, минавайки през малките неравности. Имам още 5 месеца до посещение в сервиза и май чак тогава ще видя тия работи какви са.

1. Шумът го има само при минаване през неравности, без значение - мокро или сухо.
2. Тракащ шум от съединителя май нямам , поне не съм чувал такъв. я погледни тук, май има решение
Единствено имам леко скърцане от спирачките понякога ( май в началото докато е студена колата). Не знам дали е нормално това.

3. За потропването - намерих нещо със снимки натисни тук. Това е малко по-различно от колана, но можеш и него да погледнеш.


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
cenzor написа: 3. За потропването - намерих нещо със снимки натисни тук. Това е малко по-различно от колана, но можеш и него да погледнеш.![]()
При мен проблема го оправих със скърцането. Оказа се точно т.3 - затиснах малко парчета изк. кожа на двете скоби на седалките и готово.

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Сега, ако някой ще се заяжда, нека го повозя с Фиесата след дъжд, да види какво е това скърцане и свирене. Имаш чувството, че тикаш ръждясала ръчна количка с тухли в нея
точно това май е определението. Нали се сещате как скърца Ръчната количка? cenzor, съмнява ме това да е от колани или седалки, щото няма как да се намокрят.

- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тази Fiesta излезе средата на 2002. Face-lift-а е от самия край на 2005, реално до пазара стигна началото на 2006. Промените са в интериора - основно е преработен, най-вече таблото. Много по-качествено е. Отвън е ясно - нови предни и задни светлини и брони.cenzor написа:Да, старият е МК6 от 2002 до 2005 ( мисля), новият е МК6.5 ( а някъде е МК7).
Доколкото аз съм виждал разликте освен вътре в дизайна на таблото са и фарове, стопове , бордкомпютър , километража и другите уреди са различни.
За друго не се сещам.
В техическо отношение, единствената разлика е, че предаването на данните м/у различните модули, става по нов начин с високоскоростен CAN bus. Окачване, и пр. - няма разлика.
Ford. Feel the difference
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
chaosdd написа:Тази Fiesta излезе средата на 2002. Face-lift-а е от самия край на 2005, реално до пазара стигна началото на 2006. Промените са в интериора - основно е преработен, най-вече таблото. Много по-качествено е. Отвън е ясно - нови предни и задни светлини и брони.cenzor написа:Да, старият е МК6 от 2002 до 2005 ( мисля), новият е МК6.5 ( а някъде е МК7).
Доколкото аз съм виждал разликте освен вътре в дизайна на таблото са и фарове, стопове , бордкомпютър , километража и другите уреди са различни.
За друго не се сещам.
В техическо отношение, единствената разлика е, че предаването на данните м/у различните модули, става по нов начин с високоскоростен CAN bus. Окачване, и пр. - няма разлика.


По четене из форумите - можело директна замяна на задните светлини( от новата на старата да се закачат), а за смяна на фаровете - трябвало малко преработване на буксата.
Иначе- някаква помою по въпроса за скърцането на колегата. При мен се оправи( по лесен начин и с доста четене на FiestaST forum), но при него - май не е.

- desislavst
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 фев 2007, 17:23
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Sport 2005 1.25 16V
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ford Fiesta Sport MK6
Привет колеги!
От скоро се "закачих" за форума и смея да кажа, че вече съм прочел почти всичко
Собственик на Форд съм от около 3-4 години, досега беше Фиеста МК3 1.3mi, '93 Newport модификация. От 4 месеца я смених за... Фиеста отново
Този път е MK6 2005 1.25 16V 75hp. Взех я употребявана на невероятните 9500 км (да, 9 500) и те са реални, защото имам и сервизна книжка, а колата грее като нова. Бих я определил като Фиеста Спорт модификацията, заради 16" лети джанти с 195/45 Континентал гумите и многото екстри отвътре и отвън. Смених гумите с Мишлен 205/45/16, защото старите бяха свалени от друга кола и бяха в отвратително сътояние. Колата е внесена от Италия, била е с удар отзад, но е сменен целия капак с оригинален от МП. Има няколко неща, който трябва да се доизпипат, но като цяло колата е перфектна като за 2005 на 9500км за близо 11000лв. Ето накратко проблемите с които се сблъсках (вече и направих 15 000км за 4 месеца
) :
1.Скърцането на пластмасите - няма какво да добавя, има го на всички, дано сега когато се затопли времето да спре
2.Крушката на 3-тия стоп - обиколох целия град, но навсякъде ми казват, че за първи път виждат такава - ще търся в МП
3.Климатика - не се е налагало да го ползвам досега, но мисля, че не работи - поне не прави студено, когато е включен. Предполагам, че е за пълнене с фреон...
4. Датчика за отворен багажник - явно правеше лош контакт, но когато е притиснат напълно към ключалката смята, че е затворен и всичко е ОК с малко тиксо
Това мисля е всичко, държа да отбележа, че колата пристигна с тези проблеми и за тези 15000 км, който и направих не се е налагало да правя абсолютно нищо по нея.
Отностно екстрите - определено следващата кола няма да е Фокус Старт, а Фиеста Фул
Определено бих взел по-малкия модел за сметка на удобствата.
Това е засега , с пожелание за много безпроблемни километри
От скоро се "закачих" за форума и смея да кажа, че вече съм прочел почти всичко



1.Скърцането на пластмасите - няма какво да добавя, има го на всички, дано сега когато се затопли времето да спре

2.Крушката на 3-тия стоп - обиколох целия град, но навсякъде ми казват, че за първи път виждат такава - ще търся в МП
3.Климатика - не се е налагало да го ползвам досега, но мисля, че не работи - поне не прави студено, когато е включен. Предполагам, че е за пълнене с фреон...
4. Датчика за отворен багажник - явно правеше лош контакт, но когато е притиснат напълно към ключалката смята, че е затворен и всичко е ОК с малко тиксо

Това мисля е всичко, държа да отбележа, че колата пристигна с тези проблеми и за тези 15000 км, който и направих не се е налагало да правя абсолютно нищо по нея.
Отностно екстрите - определено следващата кола няма да е Фокус Старт, а Фиеста Фул

Това е засега , с пожелание за много безпроблемни километри

- sashom
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да се разпиша тук и аз. Откакто я имам (5 месеца ) съм навъртял 20 000 км. Смея да кажа, че преминахме (дотук) успешно по всякакви пътища. От това, че вече знаем на изуст всички гънки на магистралата до Пловдив, до наподобяващите на лунен пейзаж селски пътища на места които едва ли някой все още минава
. Като цяло имаше доста , макар и единични, удари и то доста силни по окачването, но да чукам на дърво както се казва, засега всичко е наред. Като механика колата се държи повече от отлично имайки предвид, че поставям под съмнение дали от Форд са я подлагали на такива тестове каквито видя в краткото ни съжителство досега
. Изключително съм доволен от разхода - с 60 лева изминахме 970км . при едно от пътешествията из страната. Вярно почти не надвишавах 100 км. но за мен това не е от значение. Засега сме посещавали сервиза единствено за смяна на уплътнение на багажника, при което беше повдигната лего задната врата и вече не го изяжда. Неприятно впечатление ми направи включването на задна предавка. Когато се оплаках в сервиза ми отговориха , че било нормално защото нямала синхронизатор. Идвами на акъла да попитам 'какво подяволите ме интересува има или няма синхронизатор, като в 80% от случаите немога да включа на задна предавка от първият път'. Но така или иначе свикнах с този недостатък. От скоро се почвиха много нприятно скърцаня от гнездото на фабричния касетофон и някъде оред или в предните врати. Последното още не съомявам да го локалозирам, но по всичко личи че не е 'хардуерен' дефект а можеби отхлабили се кабели или кой знае какво друго. Нещо друго неприятно е лекото отваряне на задните прозортци без човешка намеса. няколко пъти ги заварям отворени около половин сантиметър без вобще някой да се е качвал отзад. Засега това са негативите. Можеби тази седмица ще посещавам сервиза за прегледа на 20 000 км. който ми е задължителен и ще видим дали те няма да открият нещо по-фрапиращо. Като цяло съм доволен от избора си ...


Последна промяна от sashom на 08 май 2007, 21:06, променено общо 2 пъти.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Привет колега!
За здната предавка има два елементарни начина за включване( то го пише и в упътването някъде):
1. Колата трябва да е изцяло спряла. Включваш първа за секунда , след това задна . Работи без ядове.
или
2. Натискаш съединителя за около 3 секунди и тогава задна.
Пробвай и виж кое ще ти е по-удобно.
Иначе и за мен колата е много стабилна на пътя, вози малко твърдо, но пък стабилно.
Икономична е наистина, с около 100 харчи 5.5/100 , с климатик около 6.5.
Твоята с тези 60лв /970км, тоест 3.8литра/100 , явно си с 1.4 TDci ...
П.с. Оптимизирай си снимката, че бързо ще ти замине лимита.
За здната предавка има два елементарни начина за включване( то го пише и в упътването някъде):
1. Колата трябва да е изцяло спряла. Включваш първа за секунда , след това задна . Работи без ядове.
или
2. Натискаш съединителя за около 3 секунди и тогава задна.
Пробвай и виж кое ще ти е по-удобно.
Иначе и за мен колата е много стабилна на пътя, вози малко твърдо, но пък стабилно.
Икономична е наистина, с около 100 харчи 5.5/100 , с климатик около 6.5.


Твоята с тези 60лв /970км, тоест 3.8литра/100 , явно си с 1.4 TDci ...

П.с. Оптимизирай си снимката, че бързо ще ти замине лимита.

- sashom
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Такааа, ето и първият по-сериозен проблем при мен. На огледа на 19970км. в сервиза се видя, че ми тече масло от картера. То не е точно теч, тоест не капе по земята, но пък е достатъчно да прекара тази нощ в сервиза
... Доколкото разбрах ще ч лпят нещо с силикон. Утре ще ходя да си я взема и ще едит-на поста с повече подробностти
...


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
sashom написа:Такааа, ето и първият по-сериозен проблем при мен. На огледа на 19970км. в сервиза се видя, че ми тече масло от картера. То не е точно теч, тоест не капе по земята, но пък е достатъчно да прекара тази нощ в сервиза... Доколкото разбрах ще ч лпят нещо с силикон. Утре ще ходя да си я взема и ще едит-на поста с повече подробностти
...

Между другото- ти установил ли си преди това, че маслото ти намалява , или просто в сервиза го установиха?
- sashom
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
не то аз чесно да си призная не съм го и проверявал. То те ми казаха гледай си само спирачната течност и така... Но пък и то не тече, просто целия е омаслен отвън и тамън почва да прокапва... неприятно но факт... много с енадявам да я оправят както си трябжа и да нямам повече ядове с това... наистина хубавата страна на нещата е, че съм още съвсем в началото на гаранцията, дано това не значи, че ще прекарам голяма част от нея в сервиза де... защото това в момент аникак не е малък проблем...
ЕДИТ !!! ... Готова е . Сменена е гарнитура на картера и уплътнение някъде около скоростната кутия. Звучи страшничко, ако не друго поне работят бързо в сервиза. Да видим сега кога ще го посетя отново
...
ЕДИТ !!! ... Готова е . Сменена е гарнитура на картера и уплътнение някъде около скоростната кутия. Звучи страшничко, ако не друго поне работят бързо в сервиза. Да видим сега кога ще го посетя отново

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Да му се невиди, почти изчезна онова поскърцване, макар пак да се появява след дъжд за доста по-кратко време. Все си мисля, че може да е от окачването, защото почти винаги се появява при преминаване на планински проходи и каране в планината. Ама главното си остава - да има дъжд. А може би е свързано и с пясъка и лугата през зимата. Сега мокър пясък или пепел се намира по-рядко. А за твърдото окачване ще кажа, че от месец два насам карам с налягане в гумите 2.1 отпред и 1.8-1.9 отзад така, както е предписано от производителя при пътуване с 1-3 човека. Возията стана доста по-мека. При покупката на колата налягането в гумите бе 2.5 отпред и 3 атмосфери отзад. Така я карах доста време. За жалост и разхода се качи малко като изпихнах гумите, но предпочитам да се возя комфортно, отколкото да спестя двеста триста грама бензин. А за случаи, когато трябва да натоваря колата максимално съм си взел едно компресорче. Абе доволен съм от колата вече 14000 км. Миналата седмица ме стреснаха едни колеги, че ми тракало яко карето, когато въртях гуми в един завой. Аз не го усетих това, но имаше доста пясък и камъчета, а и ограничителя на оборотите мисля, че може да се е включил, та затова да се е получил тоя ефект. На другия ден въртях и слушах, ама не усетих нищо. Та какво мислите - дали може тоя ефект да се е получил от моментното прекъсване на мотора - нещо като тракшън контрола?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ах изрудиииImpossibleMan написа:нещо като тракшън контрола?

Дразнете ме вие и ша ви избия

Колегата дет я има същата като моята има тракшън и на него му реагира в завойте
Ае успокоявам се че имам едни обяснения и може да е за зле ама ...
Като са го сложили хората там да действа начи сигурно е от полза.
Иска оня се дърпаме. Ще му угодим някой ден ама и камера да намерим.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Ако ще е из планината се откажиpaci написа:Ах изрудиииImpossibleMan написа:нещо като тракшън контрола?![]()
Дразнете ме вие и ша ви избия![]()
Колегата дет я има същата като моята има тракшън и на него му реагира в завойте
Ае успокоявам се че имам едни обяснения и може да е за зле ама ...
Като са го сложили хората там да действа начи сигурно е от полза.
Иска оня се дърпаме. Ще му угодим някой ден ама и камера да намерим.



Ама аз питах само дали TC би реагирало по същия начин - тоест да се чуе претракване. Чел съм, че това е така, но на живо не съм го изпитвал.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Моя беше леко почнал да слиза и ГО вдигнах.
На колегата със същата ката моята беше дОоста слязъл и неговия ГО вдигнахме.
Огледай темата ми и виж ако има сходство при тебе действай. Ако няма, огледай и идвай да питаш, а ако нещо не ти ти е ясно в темата ми (в което съм сигурен
) пак ела питай 
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%F2%E0
На колегата със същата ката моята беше дОоста слязъл и неговия ГО вдигнахме.
Огледай темата ми и виж ако има сходство при тебе действай. Ако няма, огледай и идвай да питаш, а ако нещо не ти ти е ясно в темата ми (в което съм сигурен


http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%F2%E0
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Довечера ще го видя. А каква е причината , за да стане така? Нещо се е износило или .. друго?paci написа:Моя беше леко почнал да слиза и ГО вдигнах.
На колегата със същата ката моята беше дОоста слязъл и неговия ГО вдигнахме.
Огледай темата ми и виж ако има сходство при тебе действай. Ако няма, огледай и идвай да питаш, а ако нещо не ти ти е ясно в темата ми (в което съм сигурен) пак ела питай
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%F2%E0

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Здравей колега. Не знам, дали твоята газ е електронна като моята, щото гледам, че си с 1.3 мотор. Моят педал няма абсолютно никакъв луфт след 15000 км. Единствено ме дразни бавното реагиране на електрониката, когато подам газ. В баир много кофти, не зацепва веднага двигателя. А някой да знае причината стрелката на горивомера да се разхожда сама? Веднъж преди време ми се случи това на дълъг път, като падна с четвърт деление, но впоследствие се възстанови. Сега, последния път като зареждах, отначало всичко бе добре, но на втория ден стрелката падна с четвърт деление пак и така си остана известно време. Интересното е, че сега ми показва гориво за около 540 километра, но никога не е било така. Никога показанието не е падало под 620-630 км . Още по-интересно е, че четвърт деление ми показва налично гориво за 150-160 км, което е нормално. Все се питам, дали проблема е в горивомера или някъде на друго място. Утре ще зареждам и ще видя реално как стоят нещата. Уж проблрма с горивомера бил оправен при mk6.5, ама явно не е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта